آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری جمهوری آذربایجان در اقتصاد گرجستان

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت : جمهوری آذربایجان تا به حال سه میلیارد دلار در اقتصاد گرجستان سرمایه گذاری کرده و از سال 2012 میلادی از لحاظ این شاخص در رتبه اول قرار گرفته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان ، شاهین مصطفی اف، در جریان سفر به گرجستان و دیدار با وزیران کشور و اقتصاد و توسعه پایدار این کشور افزود: تا به حال بیش از 300 شرکت گرجستانی در جمهوری آذربایجان و نیز یک هزار و 300 شرکت جمهوری آذربایجان در گرجستان ثبت رسمی شده و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان با موفقیت در این کشور فعالیت دارد.
وی افزود: حجم گردش تجاری میان جمهوری آذربایجان و گرجستان در سال گذشته میلادی 17 درصد افزایش یافته است.
مصطفی اف، همچنین اهمیت خط ریلی باکو – تفلیس – قارس برای توسعه اقتصادی کشورهای شرکت کننده در این طرح و افزایش حجم حمل و نقل محموله ها در منطقه را یادآور شد.
در این دیدارها همچنین گسترش همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و گرجستان از جمله در حوزه های سرمایه گذاری و حمل و نقل ترانزیتی مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، اهمیت توسعه طرح خط ریلی باکو – تفلیس –قارص در سفر اخیر هیات اقتصادی این کشور به ترکیه بررسی شده و هدف عمده افزایش حجم حمل و نقل محموله ها از طریق این خط ریلی است.
دمیتری کومسیشویلی وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز در این دیدار ،بر اهمیت خط ریلی باکو – تفلیس – قارص و سایر طرح های مشترک در گسترش همکاری میان کشورهای منطقه تاکید کرد.
وی همچنین در رابطه با توجه خاص جمهوری آذربایجان به اجرای طرح های منطقه ای از جمله خط ریلی باکو – تفلیس –قارص ابراز قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا