اخبارایرانعمومینخجوان

تاکید بر ۲۴ساعته شدن گمرک پلدشت در دیدار وزیر اقتصاد نخجوان با استاندار آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با “فامیل سیداف” وزیر اقتصاد جمهوری نخجوان بر ۲۴ساعته شدن گمرک پلدشت تاکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محمد مهدی شهریاری در دیدار با وزیر اقتصاد نخجوان، بر ضرورت بسترسازی در جهت توسعه روابط و گسترش مناسبات میان استان آذربایجان‌غربی و جمهوری نخجوان تاکید کرد و گفت: روابط تجاری و اقتصادی خوبی بین جمهوری نخجوان و آذربایجان‌غربی وجود دارد که باید در جهت توسعه هرچه بیشتر این روابط تلاش نماییم.

استاندار آذربایجان‌غربی به پتانسیل ها و ظرفیت های استان در حوزه های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌غربی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری، تولید عسل و صنایع تبدیلی توان بالایی دارد؛ آمادگی داریم که در این زمینه ها با نخجوان همکاری های مشترک داشته باشیم.

شهریاری همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد تسهیلات گمرکی بیشتر میان ایران و نخجوان گفت: باید با همکاری های دوجانبه در جهت ارتقای ظرفیتهای موجود و تسهیل امور گمرکی گام برداریم.

وزیر اقتصاد نخجوان نیز در این دیدار با اشاره به وجود روابط اقتصادی و تجاری خوب بین نخجوان و ایران، افزود: تجار نخجوان بسیار علاقمند به همکاری و توسعه روابط تجاری با ایران بویژه با استان های آذربایجان‌غربی و شرقی هستند.

وی به موضوع ۲۴ ساعته شدن گمرک پلدشت نیز اشاره کرد و گفت: هم ایران و هم نخجوان بدنبال شبانه روزی شدن فعالیت های گمرک پلدشت هستند که تحقق این موضوع می تواند روابط تجاری دو کشور را توسعه بخشد.

وزیر اقتصاد نخجوان همچنین با استقبال از برگزاری نمایشگاههای مشترک میان نخجوان و آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری این نمایشگاهها باعث تحکیم و توسعه روابط تجار دو کشور می شود.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا