آذربایجاناخبارترکیهعمومی

مراسم سالگرد قتل‌عام مردم جمهوری آذربایجان توسط ارامنه در ترکیه برگزار شد

مراسم یادبود قتل‌عام مردم خوجالی توسط ارامنه با حضور نمایندگان این کشور و مقامات کشوری و لشکری ترکیه، دانشجویان و غیره در میدان «آذربایجان» آنکارا برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آناتولی،مراسم یادبود قتل عام شهر خوجالی جمهوری آذربایجان به همت شهرداری منطقه کیچی اورن شهر آنکارا و با حضور نمایندگان این کشور، مقامات کشوری و لشکری ترکیه، دانشجویان و جمعی از اهالی منطقه در میدان «آذربایجان» برگزار شد.

– مصطفی آک شهردار منطقه کئچی اورن شهر آنکارا طی سخنانی در این مراسم گفت:

“در بیست و ششمین سالگرد قتل عام خوجالی هستیم. همانند سالهای گذشته در میدان آذربایجان و در کنار بنای یادبود خوجالی، یاد شهدای برادران آذربایجانی خود توسط ارامنه را گرامی می داریم.

این کشتار به عنوان حادثه ای شرم آور بر تاریخ بشریت حک شده است. ترکیه و آذربایجان دو وطن ما هستند. قدرت و توان آذربایجان و ترکیه به صورت متقابل باید افزایش یابد.

غم و شادی آذربایجان در ترکیه نیز احساس می شود. در خلال قرن بیستم نسل کشی‌های متعددی علیه جهان ترک، اسلام و بشریت رخ داد. نسل کشی خوجالی یکی از دردناکترین آنهاست.

این درد 26 سال است که جان و روح ما را می آزارد. کسانی که مرتکب این جنایات شده اند تا ابد شرمسار خواهند بود. برای تمامی شهدای خوجالی از خداوند بزرگ طلب رحمت می کنیم”.

– خضر ابراهیم سفیر جمهوری آذربایجان در آنکارا نیز تصریح کرد:

نخستین یادبود خوجالی در ترکیه در محله کیچی اورن آنکارا برپا شده است. نسل‌کشی خوجالی مصیبت بزرگی برای ما بود. برای شهدای خوجالی و تمام شهدای مبارزه با تروریسم در ترکیه طلب رحمت می کنم.

دشمنان می خواهند ما را تضعیف کنند، اما بدانند که جمهوری آذربایجان با رهبری الهام علی اف به سرعت در حال رشد است. حضور آموزشی نیروهای پلیس ما در ترکیه خود مصداق این موضوع است”.

گفتنی است در پایان مراسم مقامات دو کشور و شرکت کنندگان شاخه گل‌هایی را در پای بنای یادبود شهدای خوجالی نهادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا