آذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومیویژه

آیت الله سید حسن عاملی:رژیم صهیونیستی به حساس ترین مراکز تصمیم گیری جمهوری آذربایجان نفوذ کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: این روزها دولت آمریکا و اسرائیل در برابر نفوذ پرقدرت و پرهیبت کشور ما به نهایت ذلت افتاده و در کنفرانس های بین المللی حمال آهن شده اند. اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل تکه آهنی به سازمان ملل آورد و ادعا کرد که قطعه ای از موشک پرتاب شده از یمن به ریاض است و این هفته اسرائیل تکه آهنی به کنفرانس امنیتی مونیخ برده و ادعا کرده قطعه ای از پهپاد ایران است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت الله عاملی افزود: در این اقدام مفتضحانه آنها از چند جهت مفتضح تر می شوند. اول از جهت دروغی که می گویند، چون سازمان ملل با صراحت اعلام کرد که از ایران هیچ سلاحی قابل حمل به یمن نیست. ثانیا تشخیص اینکه این تکه از سلاح چه کشوری است با خود قطعه ثابت نمی شود بلکه از طریق کارشناسان و از طریق رادارهای ماهواره ای و ابزارهای پیشرفته مشخص می گردد. همچنانکه ایران چند سال پیش از طریق علمی به آذربایجان ثابت کرد که پهپاد اسرائیلی از لنکران بلند شده و در آسمان نطنز توسط پدافند ایران ساقط شده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ثالثا نشان عجز و ذلت و ناتوانی آمریکا و اسرائیل است. آنها در تمام مقاصد خود ناکام مانده اند و حالا برای سرپوش گذاشتن به ناکامی خود میخواهند بگویند طرف ما شبه نظامیان حوثی یا فلسطینی نیست بلکه ایران قضیه را مدیریت می کند. رابعا شان ایران با این کارها به صورت فوق العاده مخصوصا در عالم اسلام بالا می رود چون عالم اسلام مشحون از نفرت به آمریکا و اسرائیل و عربستان و سران و زمامداران بی غیرت عربی است و در حال حاضر امت اسلام، ایران را تنها نظام سیاسی آرمانی اسلام می دانند.

وی اظهار داشت: امت اسلامی در برابر این شانتاژها از سردمداران کفر می پرسند شما که به یک موشک که به طرف عربستان پرتاب می شود حساس هستید چرا در برابر بمباران هزار روز مردم بیچاره یمن توسط عربستان که روزانه ده ها بمب و موشک بر سر آنها می ریزد و در برابر محاصره وحشتناک آنها خاموش هستید؟ شما که به یک پهاد مجهول در آسمان اسرائیل حساس هستید چرا در برابر کشتار 70 ساله فلسطینی ها و محاصره غزه که اسرائیل آنجا را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده ساکت هستید؟

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری سپس به عربده کشی های آمریکا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: همه این عصبانیت ها و اقدامات مخرب علیه ایران از ناکامی های آنها در منطقه است.

وی با اشاره به برخی اقدامات سران کشورهای اسلامی در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اکنون اسرائیل علاوه بر اینکه نیاز خود را از نفت و گاز تامین می کند، درآمد سرشاری هم از فروش این منابع دارد. اسرائیل منابع نفت و گاز ندارد و همه اینها از منابع آذربایجان تامین می شود. نفت و گاز آذربایجان به اسرائیل منتقل می شود و اسرائیل علاوه بر کسب درآمد از آن و تامین نیازهای مالی، آنها را تبدیل به آتش کرده و بر سر فلسطینی ها می ریزد.

حضرت آیت الله عاملی در خصوص قرار داد اخیر مصر با اسرائیل برای خرید گاز، اظهار داشت: درآمد حاصل از این قرارداد برعلیه فلسطینی ها بکار گرفته خواهد شد و این خیانت عظیمی از جانب سیسی بر علیه آرمان فلسطین است. اما همین گازی که اسرائیل تحویل مصر می دهد، گاز آذربایجان است که از طریق حیفا منتقل شده است.

وی افزود: اکنون 60 درصد انرژی مورد نیاز از سوخت های فسیلی اسرائیل را آذربایجان تامین می کند. اسرائیل به حساس ترین مراکز تصمیم گیری آذریایجان نفوذ کرده است. این نفوذ به حدی رسیده است که اخیرا اسرائیل اعلام کرد آذربایجان، خانه دوم ماست و ما در هیچ کجا مانند آذربایجان، احساس امنیت نمی کنیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا