آذربایجاناخبارایران

خط ریلی آستارا-آستارا تامین کننده منافع مرزنشینان گیلان و جمهوری آذربایجان است

خط ریلی آستارا-آستارا تامین کننده منافع مرزنشینان گیلان و جمهوری آذربایجان است و با بهره برداری از آن، جامعه هدف از مزایای اقتصادی این طرح مهم بهره مند خواهند شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: خط ریلی آستارا-آستارا تامین کننده منافع مرزنشینان گیلان و جمهوری آذربایجان است و با بهره برداری از آن، جامعه هدف از مزایای اقتصادی این طرح مهم بهره مند خواهند شد.

به نقل از ایرنا، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در بازدید از راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با توجه به راهبردها و مناسبات خوب دو کشور، این خط ریلی سطح تعامل دولتمردان و مرزبانان مربوطه را ارتقا خواهد داد.
وی ادامه داد: با عنایت به اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، خوشبختانه تعامل خوبی بین مردم و مسئولان این دو کشور برقرار است.
وی با اشاره به اینکه با هوشیاری مرزبانان و مرزنشینان، میزان جرائم مرزی در شهرستان آستارا به صفر رسیده است، افزود: مردم گیلان در طول تاریخ ثابت کرده اند که مرزداران خوب حریم کشور هستند و با همکاری با مرزبانان، امنیت مطلوب را برقرار کرده اند.
وی بیان کرد: در آینده نزدیک یک تیم از مرزبانی ایران به کشور روسیه سفر خواهد کرد و در قالب این سفر، تفاهم نامه همکاری بین مرزبانان پنج کشور حاشیه دریای خزر امضاء خواهد شد.
وی یاداور شد: طغیان رودخانه مرزی آستاراچای در برخی ایام سال مشکلاتی را برای مرزنشینان شهرستان آستارا ایجاد می کند و در این راستا با همکاری وزارت نیرو، طرح کناره بندی این رودخانه در سال ۹۷ تکمیل خواهد شد.
سردار رضایی در سفر یک روزه خود به آستارا از پایگاه دریایی مرزبانی، منطقه ویژه اقتصادی، پاسگاه مرزی روستای قلعه و خط ریلی آستارا-آستارا بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا