آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

معاون فرماندار بیله سوار؛ تردد روزانه بیش از 2 هزار تبعه آذری ظرفیت تاثیرگذار گردشگری در بیله سوار است

معاون فرماندار بیله سوار مغان گفت: تردد روزانه بیش از 2 هزار و 600 نفر از اتباع جمهوری آذربایجان در بیله سوار مغان ظرفیت تاثیرگذاری در گردشگری این شهرستان مرزی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،کریم خسروی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان افزود: طبیعت زیبا و بکر این منطقه در کنار آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، وجود گمرک، پایانه و بازارچه مرزی از دیگر ظرفیت های تاثیرگذار در رونق گردشگری این شهرستان می باشد.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 811 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کردند ، گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی مطلوب و مرزی بودن می تواند به یکی از قطب های گردشگری استان اردبیل تبدیل شود.
وی ظرفیت مراکز اقامتی بیله سوار را 800 نفر عنوان کرد و افزود: 2 واحد مهمانپذیر با ظرفیت 60نفر و 13واحد مهمانسرا با ظرفیت 340 نفر و همچنین مراکز اسکان فرهنگیان با ظرفیت 400 نفر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.
وی با اشاره به اینکه از 27 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال حدود سه هزار و 388 نفر مسافر در مراکز اقامتی اسکان یافته اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش دارد.
بر اساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل 64 هزار و 604 تردد از پایانه مرزی بیله سوار از 27 اسفند گذشته تا 13 فروردین امسال انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش نشان می دهد.
در این مدت در مجموع 75 هزار نفر از مراکز توریستی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا