آذربایجاناخبارعمومیویژه

تبلیغ خطیب نماز جمعه مسجد «اژدربگ» باکو در حمایت از الهام علی اف موجب اعتراض نمازگزاران شد

امام «مسجد اژدربیگ » باکو دیدار امامان مساجد با رییس اداره مسلمانان قفقاز و دستور وی برای فراخواندن مردم به حمایت از نامزدی الهام علی اف در انتخابات آتی ریاست جمهوری را یادآوری کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی «آزادلیق» خبر داد در نماز جمعه هفته گذشته در مسجد « اژدربیگ» باکو، تبلیغات انتخاباتی خطیب جمعه به نفع الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان با اعتراض نمازگزاران جمعه مواجه شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی «آزادلیق»، امام «مسجد اژدربیگ » باکو ابتدا درباره فضایل نماز جمعه و آداب حضور در مسجد سخن گفت و سپس وارد موضوع انتخابات ریاست جمهوری شد و دیدار اخیر امامان مساجد جمهوری آذربایجان با الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز و دستور وی به امامان مساجد برای فراخواندن مردم به حمایت از نامزدی الهام علی اف در انتخابات آتی ریاست جمهوری را یادآوری کرد.
امام مسجد اژدربیگ با یادآوری این دستور شیخ الله شکور پاشازاده می خواست به نمازگزاران بفهماند که سخنان بعدی اش، ابتکار خود وی نیست، بلکه عمل به دستور شیخ است.
او سپس بطور غیرمستقیم نمازگزاران را به رای دادن به الهام علی اف فراخواند و گفت : « شما باید از سازنده و مرمت کننده این مساجد، کسی که برای بلند شدن صدای اذان شرایط فراهم می کند، اراضی کشور را از اشغال آزاد می کند و برای زندگی ما شرایط خوب فراهم می کند، پشتیبانی کنید. این وظیفه شماست.»
این سخنان امام مسجد اژدربیگ برای بسیاری از نمازگزاران ناخوشایند بود و یکی از نمازگزاران گفت : « خدا این کارها را می کند.»
یکی دیگر از نمازگزاران به دخالت دین در سیاست اعتراض کرد و گفت به احساسات افراد کاری نداشته باشید. چند تن نیز اعلام کردند از این پس به آن مسجد نخواهند آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا