آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

علی اف در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا،ارمنستان را به اتخاذ موضع غیرسازنده در مناقشه قره باغ متهم کرد

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ارمنستان را به اتخاذ موضع غیر سازنده در حل مناقشه قره باغ متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان ، علی اف در دیدار با «تویو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور منطقه قفقاز گفت : موضع غیر سازنده ارمنستان مانعی عمده برای پیشرفت در مذاکرات حل مناقشه قره باغ است.
وی ارمنستان را همچنین به نابودسازی یادگارهای تاریخی ، دینی ، ملی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ متهم کرد و افزود: برای حل سریع این مناقشه نیروهای ارمنستان باید از سرزمین های جمهوری آذربایجان خارج شوند.
در این دیدار بر ضرورت افزایش تلاش ها در راستای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تاکید شد.
الهام علی اف در بخشی از سخنان خود با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا ، سفر اخیر ماروش شف چویچ معاون اول کمیسیون اروپا در امور انرژی به باکو و مذاکرات ثمربخش در این سفر درباره گسترش همکاری دولت باکو و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی و سایر عرصه ها را خاطر نشان کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان، خواستار توسعه روابط این کشور و اتحادیه اروپا نه تنها در حوزه انرژی بلکه در عرصه های سیاسی ، تجاری ، سرمایه گذاری ، حمل و نقل ، امنیتی و فرهنگی شد.
به گفته وی همه این مسائل در پیش نویس توافقنامه جدید همکاری که قرار است میان جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا امضا شود ، انعکاس یافته است.
تویو کلار نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز رضایت از روند توسعه روابط این اتحادیه و جمهوری آذربایجان گفت : برای گسترش همکاری های طرفین ظرفیت های خوبی وجود دارد.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور کشورهای قفقاز جنوبی امروز ( دوشنبه ) برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا