آذربایجاناخبارعمومی

افزایش حمایت های کنگره آمریکا از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان

سازمان های مشهور بین المللی در زمینه حقوق بشر چند روز پیش خواستار حمایت های بیشتر کاخ سفید و اعضای کنگره آمریکا از خبرنگاران و دیگر زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان شده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی راکورس تی وی،دعوتنامه آزادی زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان در قالب کمپین معروف «Freedoms Project» کنگره آمریکا انتشار یافته است.

«میلانو میلاتسو» مدیر شعبه واشنگتن موسسه «Freedom Now» که در چارچوب کمیسیون حقوق بشر سخنرانی می کرد، افزود: دولت جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۱۴ تا کنون فشارها و خشونت های همه جانبه ای را علیه شهروندان به اجرا گذاشته به طوری که آمار زندانیان سیاسی در این کشور به ۱۶۰ زندانی رسیده است که در میان آنان اسامی «ایلقار ممداف» رهبر حزب مخالف، «ایلکین رستم زاده» فعال سیاسی و «سیمور حزی» خبرنگار منتقد دولت نیز به چشم می خورد. افراد دیگری چون «بایرام ممداف»، «قیاس ابراهیم اف» و «افغان مختارلی» نیز اخیرا بازداشت و به جمع زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان اضافه شده اند.
ما از طرف کنگره آمریکا، خشونت های دولت جمهوری آذربایجان را محکوم کرده و اعلام می کنیم در صورت عدم توجه به این هشدار، اقدامی مشابه اقدام سناتور «دوربین» در تحت فشار قرار دادن حکومت «الهام علی اف» و آزادی «مهمان علی اف» خبرنگار منتقد آذری انجام خواهیم داد. لکن همه می دانند که برای حمایت از شمار بسیاری از زندانیان سیاسی و انسان های زبان بسته در این کشور نیازمند جمع آوری رای بیشتر نمایندگان کنگره آمریکا هستیم.
وی در این کمیسیون ضمن درخواست از توجه بیشتر اعضای کنگره آمریکا جهت بررسی آزادی و وجدان در جمهوری آذربایجان از آنان خواست تا پیگیری رسیدگی به این موضوع را به مجامع جهانی و سازمان های بین المللی بکشانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا