آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از سوی کمیته دفاع از حقوق دینداران جمهوری آذربایجان

کمیته دفاع از حقوق مومنان« اتحادیه روشنفکران آذربایجان» کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که در این کنفرانس بسیاری از فعالان سیاسی- اجتماعی و همچنین خانواده های زندانیان سیاسی نیز حاضر شده بودند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی نور. آذ، الدنیز قلی اف که اخیرا با رهبر حزب اسلام آذربایجان دکتر حاج محسن صمداف در زندان دیدار کرده بود، در این کنفرانس گفت: “انسان هایی که به خدا نزدیک هستند از یک نیروی هماهنگ کننده داخلی برخوردار هستند و به این دلیل محرومیت ها به چشم آن ها نمی آید.دکتر صمداف به همه سلام فرستادند. ایشان از وقایع اجتماعی و شرایط حاکم بر کشور آگاه هستند و به طور منظم اطلاعات را دریافت می کنند”.

رئیس اتحادیه روشنفکران آذربایجان همچنین دلیل این گردهمایی را بیان کردند و گفتند: اگر امروز از میان ۱۶۰ زندانی سیاسی بیش از ۱۰۰ نفر آنان برادران دیندار و مومنان هستند باید چه کار کنیم. ما برای بحث در این باره در اینجا جمع شده ایم.

در این کنفرانس مطبوعاتی احمد روشن لی رهبر جنبش مقاومت اسلامی آزادی قره باغ هم اظهار داشت: در جمهوری آذربایجان با اتهامات ساختگی و ناجور و به صورت سفارشی انسان ها به زندان انداخته می شوند. نکته این است اگر قانون در کشور بی معنی است و اگر چارچوب قانونی وجود ندارد، چگونه می توانیم عدالت را بر پا کنیم؟ در این کشور تعداد افرادی که بر اساس اتهامات ساختگی عمرشان را در زندان می گذارنند کم نیستند. در این کشور برای هر شخصی که می خواهند با استناد به هر ماده قانونی پرونده جنایی تشکیل می دهند. در این کشور که در آن سال همبستگی اسلامی مطرح می شود برای انسان ها بیش از ۵۰۰ سال زندان در نظر گرفته می شود و روحانی که نماز می خواند به خاطر آن مجازات می شود. پس سوال این این است اگر دادگاه ها نه به نظام قضایی بلکه به سفارشات مقامات تکیه بکنند شهروندان باید در چه چارچوبی آن را حل بکنند.

گفتنی است در این کنفرانس مطبوعاتی واحد محرملی، توفیق یعقوب لو و هلال محمداف نیز سخنرانی کردند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا