آذربایجاناخبارعمومی

رییس کمیسیون مرکزی انتخابات:تاکنون ۱۳ نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان شده اند

 رئیس کمیسیون مرکزی انتحابات ریاست جمهوری آذربایجان گفت : تاکنون ۱۳ نفر داوطلب شرکت در همشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان اسناد ثبت نام خود را به این کمیسیون ارایه کرده اند که از میان آنها نامزدی ۱۲ تن تائید شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، مظاهر پناه اف شنبه روز طی سخنانی در جلسه کمیسیون مرکزی انتخابات افزود: نامزدی شش تن از داوطلبان از سوی احزاب سیاسی و یک نفر توسط گروه ابتکار مطرح شده است.
به گفته وی چهار نفر دیگر از داوطلبان نیز نامزدی خود را بطورمستقل مطرح کردند که از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات تایید شد و نامزدی یک داوطلب دیگر نیز در جلسه آتی این کمیسیون بررسی خواهد شد.
وی افزود:در جلسه امروز کمیسیون مرکزی انتخابات نامزدی «قدرت حسن قلی اف» از حزب جبهه خلق آذربایجان یکپارچه ، «فرج قلی اف» از حزب رستاخیز ملی ، «آراز علی زاده» از سوی حزب سوسیال دموکرات ، «حافظ حاجی اف» از حزب مساوات معاصر ، «راضی نور الله اف »از سوی گروه ابتکاری جبهه حلق ،تائید شد.
کمیسیسون مرکزی انتخابات همچنین در جلسه امروز نامزدی دو داوطلب مستقل از جمله «عاصف محمداف» و «الشن حسن اف» را تائید کرد.
در جلسه قبلی این کمیسیون همچنین نامزدی الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان از سوی حزب حاکم آذربایجان نوین و چهار داوطلب دیگر تائید شده بود.
رییس کمیسیون مرکزی انتاخابات همچنین اعلام کرد که برای نظارت بر چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تا به حال شش مورد مراجعه به این کمیسیون شده و مورد تایید قرار گرفته است.
مظاهر پناه اف گفت : سعی می کنیم برای همه کسانی که قصد نظارت بر این انتخابات دارند ، شرایط لازم را فراهم کنیم.
هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان ۱۱ آوریل سال جاری میلادی ( برابر ۲۲ فروردین ماه ) برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا