آذربایجاناخبارعمومی

حمایت مراکز دینی رسمی باکو از نامزدی الهام علی اف برای انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور

در چارچوب سیاست دولت باکو مبنی بر “استفاده از دین برای تحکیم حکومت لائیک” در جمهوری آذربایجان، رهبران رسمی ادیان اسلام و مسیحیت و یهودیت در جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای از نامزدی الهام علی اف در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کردند و مردم جمهوری آذربایجان را به رای دادن به وی دعوت کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، در بیانیه ای که با امضای «الله شکور پاشازاده»، رییس اداره مسلمانان قفقاز، «الکساندر ایشین»، اسقف کلیسای پرواسلاو باکو و  جمهوری  آذربایجان، «میلیخ یِودایوف»، رهبر جامعه یهودیان کوهستانی جمهوری  آذربایجان، «ولادیمیر فکته»، اسقف کلیسای کاتولیک در  جمهوری  آذربایجان و «روبرت موبیلی»، رییس جامعه مسیحی آلبان-اودین صادر شد، آمده است : « ما صرف نظر از تعلقات قومی مان، به عنوان نمایندگان دینداران مسلمان، پراواسلاو، کاتولیک، یهودی، آلبان – اودین و سایر جوامع دینی ، در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری که در زندگی اجتماعی – سیاسی کشورمان واقعه مهمی به شمار می آید، وظیفه شهروندی خود می دانیم که این مطالب را بیان کنیم. با احساس مسئولیت در مقابل خالق یکتا اعلام می کنیم که ‌ترقی و تقویت اقتصاد وطنمان طی سال های اخیر، موفقیت ها در سیاست داخلی و خارجی، ارتقای رفاه انسان ها، افزایش قابلیت دفاع نظامی و تحولات ارزشمندی که شامل زندگی دینی – معنوی نیز است، مواردی است که موجب رضایت هر دینداری می شود.»

رهبران مراکز رسمی ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت در جمهوری آذربایجان همچنین با اعلام رضایت از اجرای طرح های انتقال نفت باکو – تفلیس – جیحان و انتقال گاز دهلیز جنوبی گاز، خط لوله «تاناپ» و « تاپ» و نیز اعلام سال ۲۰۱۶ به عنوان «سال چندفرهنگ گرایی» و سال ۲۰۱۷ به عنوان « سال همبستگی اسلامی» از طرف الهام علی اف افزوده اند : « ما دینداران آذربایجان که در شرایط دوستی منحصر به فرد و برادری میان ادیان و مذاهب زندگی می کنیم، خواهان ادامه انتفاعمان از توجه و حمایت دولتی و  مرمت و بازسازی مساجد ، کلیساها و کنیسه ها و سایر مکان های معنوی با حمایت مادی و معنوی دولت هستیم. ما دینداران همواره دعای شکر به جای می آوریم که  رییس دولتی با درایت، حامی ارزش های معنوی و فردی که همانند سایر بخش ها در بخش دینی – معنوی نیز موجد افتخارات است، نصیب وطنمان شده است. محبت و اعتماد ملت، بزرگترین ارزشی که به ذات عالی الهام علی اف اعطاء شده است. ما، تمامی دینداران  جمهوری آذربایجان را در طی طریق عالی معنویات ، به حمایت از نامزدی الهام علی اف، رهبر حزب آذربایجان نوین دعوت می کنیم. خالق متعال همواره لطف و مرحمت خود را بر سر ملت و دولت جمهوری آذربایجان برقرار فرماید.»

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی « ویرتوالاذ» ، الله شکور پاشازاده ، رییس اداره مسلمانان قفقاز در «گردهمایی دینداران» جمهوری آذربایجان گفت : « ملت و جامعه بطور یکصدا از نامزدی الهام علی اف حمایت می کند. امروز از گام هایی که در ارتباط با دین برداشته می شود و از امتیازاتی که اعطاء می شود، خیلی راضی هستیم. فرمانی که درباره پرداخت حقوق به خادمان دین صادر شده است ، نمونه بارز این است. امروز، اگر ما دینداران جمهوری آذربایجان از شرایط ایجاد شده اظهار نارضایتی کنیم،  موجب خشنودی خدا نخواهد بود. به همین علت نیز به نوبه خودمان ، ما دینداران از نامزدی الهام علی اف حمایت و تمامی دینداران را به حمایت از نامزدی الهام علی اف دعوت می کنیم. به عنوان شهروند جمهوری آذربایجان، برای اجرای آن مدیون هستیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا