آذربایجاناخبارعمومی

دیدار هئیتی از آمریکا با الهام علی اف

 هئیتی به ریاست خانم «سیوسارنیون » نماینده و فرستاده ویژه امور انرژی دفتر ذخایر انرژی وزارت امورخارجه و هماهنگ کننده دفتر منابع انرژی آمریکا با رئیس جمهور  جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا،«الهام علی یف» رئیس  جمهوری آذربایجان در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور این هئیت در باکو برای شرکت در چهارمین نشست شورای مشورتی اجرای طرح دالان گازی جنوب، بر اهمیت این حضور تاکید و از حمایت دولت آمریکا از اجرای این طرح قدردانی کرد.

رئیس جمهور آذربایجان از تکمیل و بهره برداری از طرح مهم دالان گازی جنوب در آینده نزدیک ابراز رضایت کرد و گفت: جلسه شورای مشورتی این طرح فرصت خوبی برای بحث در مورد اقدامات انجام شده و برنامه های آینده خواهد بود.

وی با اعلام اینکه کارهای اجرایی این طرح  براساس جدول زمان بندی پیش می رود گفت این نتیجه تلاش های مشترک دولت ها ، شرکت ها و موسسات مالی فعال دراجرای این  پروژه است.

رئیس جمهور آذربایجان از ارسال نامه تبریک رئیس جمهور آمریکا به نمایشگاه نفت و گاز – خزر ۲۰۱۷ و همچنین از حمایت دولت جدید آمریکا از این طرح هم تشکر کرد.

«سیوسارنیون» هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان گفت رئیس جمهور آمریکا، وزارت امورخارجه و دولت آمریکا  از اجرای این طرح حمایت کرده و بر اهمیت تکمیل آن تاکید می کنند.

هئیت آمریکایی برای شرکت در چهارمین نشست شورای مشورتی اجرای طرح دالان گازی جنوب که فردا برگزار خواهد شد به باکو سفر کرده است.

دالان گازی  جنوب یکی از طرح های انرژی مهم منطقه بوده و شامل انتقال گاز طبیعی فاز دوم توسعه میدان ” شاه دنیز ” جمهوری آذربایجان در دریای خزر از طریق خط لوله زیر دریایی به ترمینال سنگه چال در حومه باکو و  از آنجا از طریق خطوط  لوله قفقاز جنوبی ، ترانس آنادولی ( تاناپ ) و ترانس آدریا تیک ( تاپ ) و از خاک جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه به اروپا است.

برنامه ریزی شده است نخستین محموله گاز طبیعی فاز دوم توسعه میدان ” شاه دنیز ” در سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق دالان گازی جنوب به ترکیه و در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به اروپا صادر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا