آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

رییس شورای بانوان جمهوری آذربایجان: انقلاب اسلامی تمام عالم بشریت را از خواب غفلت بیدار کرد

 رییس شورای بانوان آذربایجان گفت: انقلاب اسلامی تمام عالم بشریت را از خواب غفلت بیدار کرد و بشریت راه آزادی را یافت و امام خمینی(ره) این راه را به تمام دنیا نشان داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،نورسته ابراهیم آوا رییس دو تشکل مدنی به نام اتحادیه اجتماعی کمک به مادران سرباز و رئیس شورای زنان در جمهوری آذربایجان که برای شرکت در جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به تهران سفر کرده، در حاشیه نشست شورای مشورتی اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: بانی انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) خورشید تابان فجر صادق بود و انقلاب اسلامی ایران با هدایت های آن بزرگوار در ایران تجلی یافت.
ابراهیم آوا در خصوص نقش ایران در مقابله با تروریسم نیز اظهار داشت: سوگند یاد می کنم که حاج قاسم سلیمانی برای حضرت آیت الله خامنه ای که تمام دنیا به این خورشید تابان چشم دوخته است به مثابه دست راست ایشان است و این مطلب را در بسیاری از سخنرانی های خود در آذربایجان بارها بیان کرده ام.
وی افزود: اگر دنیا حیات خود را درک کرده باشد حاج قاسم سلیمانی یار و کمک تمام دوستداران حق و مظلومان است و اعمال، گفتار و شجاعت هایش حیات امام حسین(ع) و صحابه آن امام را به خاطرم می آورد و به شکل زیبایی یادآور قهرمانی ها و شجاعت هاست.
ابراهیم آوا درباره انهدام هواپیماهای اسرائیلی در مرز لبنان و اسرائیل و اثرات آن در انزوای اسرائیل اظهار داشت: به دنبال این اقدام، اسرائیل در سر جای خود خواهد نشست. درست است که رژیم صهیونیستی، ظاهرا خود را غالب و مسلط بر دنیا می پندارد اما من دولت اسرائیل را مغلوب می بینم چرا که در هر جایی که قصد دستیازی و تجاوز داشته شکست خورده است.
رییس اتحادیه اجتماعی کمک به مادران سرباز جمهوری آذربایجان در عین حال با اشاره به اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) گفت: چنین اجلاسی همانطور که از نامشان پیداست به این سبب دارای اهمیت است که تمام انسان ها از دامان اهل بیت دست برنمی دارند چرا که بانی آن حضرت محمد برای انسان ها امانت بزرگی به نام حدیث ثقلین گذاشت و فرمود از هر کدام از این دو(قرآن و اهل بیت) دست بردارید در ضلالت خواهید بود و اگر به هر دو تمسک جویید در دنیا و آخریت خوشبخت می شوید و حیات و زندگی بر خودتان و تمام دنیا حاکم خواهد شد.
وی در خصوص انقلاب اسلامی ایران هم گفت: چنین انقلاب با عظمت و با شرافتی که هرگز عوض نمی شود نه تنها برای ایران که تمام سرزمین های اسلامی و حتی تمام بشریت مسبب تداوم حیات بوده است. به همین سبب به تمام مردم آزادی خواه ایران اسلامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از صمیم قلب تبریک می گویم و امیدوارم چنین انقلابی و چنین عیدی برای تمام مردم آزادی خواه دنیا نصیب شود.
کمیته مشورتی و مقدماتی محبان اهل بیت (ع) با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور شیعه و سنی جهان روز گذشته در هتل انقلاب تهران برگزار شد.
این اجلاس برای انجام مشورت هایی به منظور تشکیل شورای عالی مجمع محبان اهل بیت (ع) است که به زودی تشکیل می شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا