آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

افزایش مجازات حبس رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان از سوی دادگاه منطقه «قراداغ» باکو

دادگاه باکو حکم زندان حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را طولانی تر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « آزادلیق »، دادگاه منطقه «قراداغ» در حومه باکو ، طالع باقرزاده را به علت در اختیار داشتن « کارت حافظه » در زندان ، به پنج ماه حبس محکوم کرد که به این ترتیب، با افزوده شدن این پنج ماه به حکم مجازات قبلی، طالع باقرزاده ۱۸ سال زندانی خواهد بود. پیش تر ، رییس جنبش اتحاد مسلمانان به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود که ۱۷ سال و ۹ ماه و ۱۳ روز از آن باقی مانده است.
فارض نمازلی، وکیل مدافع طالع باقرزاده گفت وی در دادگاه تاکید کرد این قبیل حکم های سفارشی نخواهند توانست وی را از مبارزه اش منصرف کنند.
فارض نمازلی اتهام وارد شده به طالع باقرزاده را بی اساس دانست و گفت در حالی که سایر زندانیان نیز « مینی سی دی » در اختیار دارند، پیگرد طالع باقرزاده بخاطر داشتن این قبیل « مینی سی دی» ها، نشان دهنده غرض ورزی سیاسی است.
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات» طالع باقرزاده در دفاعیات خود در دادگاه گفت : « این پرونده ادامه غرض ورزی و سفارش سیاسی است. بسیاری از محکومان در زندان از این کارت های حافظه در اختیار دارند و مسئولان زندان نیز از آن باخبرند. در این کارت های حافظه ، موسیقی و موعظه های دینی و … وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا