آذربایجاناخبارعمومی

احتمال فیلتر شدن شبکه‌‌های اجتماعی در جمهوری آذربایجان به بهانه اختلال در روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

باتوجه به این که احتمال دارد شبکه اجتماعی فیس بوک در طول مدت تبلیغات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روند تبلیغات اخلال ایجاد کند، بعید نیست برای مدت کوتاهی این شبکه در آذربایجان فیلتر شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خالد آقایف حقوقدان آذربایجانی در خصوص احتمال فیلترینگ فیس بوک در زمان انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بر اساس قوانین انتخاباتی، دولت در طول مدت تبلیغات انتخاباتی برای همه نامزدها شرایط مناسب در رسانه‌‌ها را فراهم می آورد. در زمانهای دیگر نیز در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در شبکه های اجتماعی هیچ محدودیتی وجود ندارد. بطور کلی، انتقاد نامزدها از یکدیگر در شبکه های اجتماعی به منزله تخلف قانون نمی باشد.

وی در ادامه افزود: فکر می کنم که ممکن است در داخل کشور ورود به شبکه فیس بوک با محدودیت‌هائی روبرو شود. بر اساس قوانین موجود در کشور، فیلتر نمودن شبکه های اینترنتی تنها در برخی مواقع حساس و غیر مترقبه مجاز می‌باشد. علاوه بر این، حکومت نیز می تواند بر اساس قانون مصوب در داخل کشور اقدام به ایجاد محدودیت در شبکه های اینترنتی نماید.

خالد آقایف متذکر شد: هم اکنون نیز ممکن است در کشورمان برخی شبکه‌‌های اینترنتی به خاطر خروج آنها از چارچوب اهداف انتخاباتی با محدودیت‌هایی مواجه شوند، اگر مثلا در شبکه فیس بوک مردم به سوی خشونت و یا هرج و مرج دعوت شدند، دولت می‌‌تواند همین شبکه اجتماعی را کنترل نموده و فیلتر نماید.

گفتنی است، پیش‌‌تر الهام علی اف بارها گفته است که شبکه های اجتماعی و اینترنت در جمهوری آذربایجان آزاد می باشند.

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا