آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

واکنش نایب رییس مجلس ارمنستان به سخنان الهام علی اف مبنی بر تعلق ایروان به آذربایجانی ها

ادوارد شارمازانوف، نایب رییس مجلس ارمنستان در واکنش به سخنان الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان مبنی بر تعلق ایروان، پایتخت ارمنستان به آذربایجانی ها و ضرورت بازگشت آنها به ایروان، گفت : « ظروف خالی ، صداهای بلندتری ایجاد می کنند.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « نیوز» ، شارمازانوف گفت : « این نیز نمونه دیگری از بی سوادی، حماقت، سخنان بی معنی و مسخره رییس جمهوری آذربایجان است.»
معاون مجلس ارمنستان افزود : « در قرن ۲۱ غیرقابل قبول است که رییس جمهوری کشوری ادعای ارضی علیه کشور همسایه مطرح کند. این حملات لفظی الهام علی اف، یادآور آدولف هیتلر است. این سخنان دستکم به این خاطر مسخره است که رییس جمهوری کشوری که حتی یکصد سال نیز عمر ندارد، درباره سرزمین های تاریخی سخن می گوید.»
شارمازانوف درباره اظهار تمایل پیش انتخاباتی الهام علی اف به فتح ایروان گفت: « الهام علی اف تنها شخصی نیست که چنین خوابی می بیند. یکی از پیشینیان وی ، ابوالفضل ائلچی بیگ نیز شهروندان را با امیدهای پوچ تغذیه می کرد و می گفت که می خواهد در استاپاناکرت چایی بنوشد. نتیجه اش هم روشن است. نه تنها روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، بلکه تمامی جامعه جهانی باید به سخنان علی اف توجه و از آن نتیجه گیری کنند.»
الهام علی اف در گردهمایی سراسری حزب حاکم « آذربایجان نوین» برای اعلام نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آوریل جمهوری آذربایجان گفته بود : « ما نباید اراضی تاریخی مان را فراموش کنیم. این باید جهت فعالیت های آینده مان باشد. همانطور که ما امروز نیز در همین جهت کار می کنیم. خان نشین ایروان، زنگزور و گویچه اراضی تاریخی ما هستند. باید نسل جوان و دنیا نیز این را بداند. من خوشحالم که اکنون آثار علمی وزین و فیلم ها و نمایشگاه ها درباره تاریخ اراضی همیشگی ما ایجاد می شوند. ما باید در سال های آتی در این جهت فعال باشیم و در مکان های مختلف دنیا ، نمایشگاه و مراسم معرفی برگزار کنیم. زیرا، ایروان سرزمین تاریخی ماست و ما آذربایجانی ها باید به این اراضی تاریخی بازگردیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا