آذربایجاناخبارعمومی

تصمیم احزاب مخالف جمهوری آذربایجان برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در این کشور

رهبران مخالف دولت جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از تصمیم خود به تحریم انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام ۱۱ آوریل به علت عدم شفافیت در روند برگزاری و اعمال فشار علیه خود خبر دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،علی کریملی رئیس جبهه خلق به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « جبهه خلق و شورای ملی مخالفان تصمیم به تحریم انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام گرفتند ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از باکو، وی با اشاره به اینکه « شرایط برای انتخابات دموکراتیک و رقابتی فراهم نیست و رسانه مستقل وجود ندارد » اعلام کرد در این جمهوری نفت خیز قفقاز احزاب مخالف مجبورند به شیوه « نیمه غیر قانونی » فعالیت کنند.
این مخالف دولت جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد مخالفان ماه مارس در اعتراض به انتخابات تظاهرات می کنند.
عیسی قنبر، رئیس حزب مساوات نیز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این حزب « از شرکت در انتخابات خودداری می کند چون مقامات نتایج را دست کاری می کنند ».
جنبش مخالف « آلترناتیو جمهوری خواه »‌ هم که ایلگار ممداف رئیس آن از سال ۲۰۱۳ زندانی است در بیانیه ای از تصمیم خود به تحریم انتخابات خبر داد.
الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان که برای چهارمین دوره نامزد شده است اوایل ماه فوریه انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام را در ۱۱ آوریل خواستار شد بدون آنکه به علت آن اشاره کند.
به گفته علی کریملی، هدف این تصمیم « کوتاه تر کردن دوره تبلیغات انتخاباتی » به منظور مقابله با تلاش های مخالفان برای محدود کردن تقلب در رای گیری است.
الهام علی اف سال ۲۰۰۳ بعد از فوت حیدر علی اف پدرش به قدرت رسید. او سال ۲۰۰۸ در انتخابات به پیروزی دوباره رسید و پیروزی او سال ۲۰۱۳ با اعتراض مخالفان همراه بود.
علی اف سال ۲۰۰۹ قانون اساسی این کشور را تغییر داد تا بتواند برای دوره های نا محدود انتخاب شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا