آذربایجاناخبارعمومی

حکومت لائیک جمهوری آذربایجان برای مقابله با تحصیل در حوزه های علمیه، تحصیل در دانشکده الهیات باکو را رایگان خواهد کرد

در ادامه سیاست باکو برای قطع ارتباط مردم مسلمان جمهوری آذربایجان با حوزه های علمیه ، معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان اعلام کرد تحصیلات دینی در « دانشکده الهیات » باکو رایگان خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،گوندوز اسماعیل اف در گفتگو با شبکه تلویزیونی «خزر» ترکیه که با پوشش محلی در جمهوری آذربایجان فعال است، گفت : « دانشکده الهیات دانشگاه دولتی باکو، نیروی کارشناس در سطوح عالی برای کار در بخش دینی تربیت خواهد کرد. »
گوندوز اسماعیل اف گفت با آنکه هنوز تعداد رشته هایی که در این دانشکده تدریس خواهند شد، مشخص نیست، بخش هایی که فارغ التحصیلان این دانشکده در آنجا مشغول به کار خواهند شد، معین شده است.
معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی افزود نمی توان ساختار جدیدی را که در حال تاسیس است، صرفا مساله ای آموزشی دانست.
شبکه خزر افزود با آغاز فعالیت موسسه الهیات، کمبود نیروی انسانی ملی برای این بخش مرتفع خواهد شد، زیرا به علت تفاوت ایدئولوژیک، محدودیت های مشخصی برای فعالیت اشخاصی که در خارج از کشور تحصیل دینی کرده اند، اعمال شده است.
ترکیه در اوایل استقلال جمهوری آذربایجان با بهره گیری از خلأهای موجود در جمهوری آذربایجان دانشکده الهیات باکو را در چارچوب دانشگاه دولتی باکو تاسیس کرد و افکار و عقاید نورچی های ترکیه در آموزش های این دانشکده غلبه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا