آذربایجاناخبارایرانعمومی

فعال سیاسی جمهوری آذربایجان: انقلاب اسلامی متعلق به همه مسلمانان جهان است

یک فعال سیاسی در جمهوری آذربایجان گفت: انقلاب اسلامی نعمت الهی است که به ایران محدود نمی شود و به همه مسلمانان جهان تعلق دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حاجی آقا نوریف، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باکو ، با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در ۳۹ سال گذشته نشان داد ، با اتکا به خداوند می توان در مقابل تمام قدرت ها ایستاد .
وی افزود: امروز ایران در منطقه تکیه گاه و حامی تمام کشورهای مسلمان ، از جمله حامی دولت و ملت آذربایجان است ،چرا که پس از ایران ، جمهوری آذربایجان بزرگترین کشور شیعه جهان است ،
وی افزود: انقلاب اسلامی ثابت کرد که نظام های سرمایه داری و کمونیستی هیچکدام نمی توانند دنیا را اداره کنند.
نوریف گفت :باید شکر گذار باشیم که در عصر امام خمینی زندگی کردیم و شاهد انقلاب اسلامی بودیم.
رهبر سابق حزب اسلامی جمهوری آذربایجان افزود: انقلاب اسلامی البته دشمنان زیادی هم دارد که از ابتدا کینه ورزی خود را شروع کردند ولی ملت ایران با جسارت مقابل این دشمنان ایستاد و یک وجب از خاک خود را نیز به آنها واگذار نکرد.
نوریف تصریح کرد که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی – ره – شروع و به شایستگی به امام خامنه ای سپرده شد.
وی با اشاره به مشترکات تاریخی ایران و آذربایجان گفت: گذشته مشترک ، آداب و رسوم یکسان دو کشور را چنان یه هم نزدیک کزده که یک ملت واحد شده ایم ، ملتی که به یک تاریخ منسوب هستیم ، ملت آذربایجان انقلاب اسلامی را انقلاب خود می داند و به افتخار می کند و دعا می کنیم این انقلاب به امام زمان (عج) وصل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا