آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفیر کشورمان در باکو: ایران با وجود فشارها در مسیر ثبات و اقتدار منطقه ای و جهانی به پیش می رود

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در جشن آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: ایران باوجود فشارها و تحریم های قدرت های جهانی ،در مسیر ثبات و اقتدار منطقه ای و بین المللی به پیش می رود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،جواد جهانگیرزاده شامگاه جمعه در آئین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد ، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان،شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، سفیران کشورهای خارجی و جمع کثیری از دوستداران انقلاب اسلامی ، در باکو برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب تاریخ معاصر بود.
وی افزود: ملت ایران به رهبری امام خمینی -ره – توانست نظام جمهوری اسلامی را بر پایه استقلال و آزادی بنا نهد ،دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نه تنها در ابعاد سیاسی بلکه در مسیر توسعه اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت های علمی شگفت انگیز بوده است.
سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: در حال حاضر بر اساس شاخص های اقتصادی جهان ، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هیجدمین اقتصاد برتر جهان قرار دارد.
جهانگیرزاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر دموکراسی و برگزاری انتخابات آزاد دستاوردهای بزرگی را شاهد بوده است ، افزو د: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون حدود ۴۰ انتخابات سراسری با رای مستقیم و مشارکت گسترده مردم برگزار شده است ، در آخرین انتخابات که سال گذشته که منجر به انتخابات آقای دکتر حسن روحانی برای دومین بار شد،بیش از ۷۳ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت داشتند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عین حال بعنوان یک عامل ثبات منطقه ای عمل کرده و در مقابله با خطر تروریسم و داعش که پدیده شوم سال های اخیر است ، اقدامات جدی و موثر داشته است .مقابله با تروریسم و افراط گرایی نیازمند همکاری مشترک در سطح منطقه ای و بین المللی است و باید از برخورد دوگانه در این مسیر پرهیز جهانگیرزاده در مورد روابط ایران با کشورهای منطقه ، گفت: هر کشوری توسعه مناسبات صمیمانه با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی است و مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان بر مبنای برادری و دوستی هر روز بیش از گذشته در حال توسعه است.
وی افزود: مناسبات بسیار صمیمانه میان روسای جمهوری دو کشور پشتوانه محکمی برای تقویت همکاری ها و ارتقا روابط دو کشور بوده است.
سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات فر اوان میان دو ملت پیوندهای ناگسستی ایجاد کرده و دشمنان روابط ایران و آذربایجان می دانند که هرگز نخواهند توانست به این روح برادری صدمه بزنند.
جهانگیرزاده ، افزایش آمار گردشگران دو کشور ، اجرای طرح های مشترک مانند کریدور شمال – جنوب و ساخت کارخانه خودرو سازی و ارتباط مستمر مقامات دو کشور عامل تقویت و توسعه روابط عنوان کرد و افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برنامه های گسترده ای برای همکاری های اقتصادی و توسعه تجارت دارد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا