آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در دادگاه:کسانی که مال مردم را می بلعند باید بجای من محاکمه شوند

حاج طالع باقرزاده، رهبر « جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جدیدی که علیه وی بخاطر در اختیار داشتن «کارت حافظه » در زندان گشوده شده است، گفت : « دیر یا زود، رییس جمهوری و اطرافیانش به علت بلعیدن اموال مردم در دادگاه حاضر خواهند شد.»

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی» طالع باقرزاده گفت : « می خواهم درباره استفاده ام از این کارت های حافظه سخن بگویم. من همیشه تحولات سیاسی و اجتماعی را پیگیری می کنم. در این کارت ها نیز اطلاعات مربوط به تحولات سیاسی و اجتماعی و کتب درسی من به زبان های فارسی و عربی وجود دارد. من از دو دانشگاه فارغ التحصیل شده ام و زندان نیز برای من همانند آکادمی است. تلاش می کنم که از وقتم در زندان بطور مفید استفاده کنم. الهام علی اف، امسال را « سال جمهوریت » اعلام کرده است، اما در یکصد سالگی تاسیس نخستین جمهوری دموکراتیک در جهان شرق توسط پدران ما که به زنان نیز حق رای دادند، امروز حاکمیتی که می گوید وارث همان جمهوری دموکراتیک است، زنان را نیز بخاطر افکار سیاسی شان زندانی می کند.»
قاضی تاکید کرد : « در چارچوب موضوع اتهام سخن بگو.»
طالع باقرزاده افزود : « ماهیت موضوع همین است. من تعلق این کارت های حافظه به خودم را انکار نمی کنم. همه در زندان از این کارت های حافظه استفاده می کنند. اما، گشوده شدن پرونده برای من بخاطر داشتن این کارت ها نشان می دهد که برگزاری این دادگاه، سفارش سیاسی است. من در زندان «کردخانه» نیز از این کارت ها استفاده می کردم و در زمان انتقال به زندان «قوبوستان» ، آن را بلعیدم. اگر بلعیدن کارت حافظه برای من غیرقانونی است، در این صورت، الهام علی اف و نزدیکانش که مال ملت را همانند مال خود به راحتی می بلعند، باید پیش از من در این دادگاه حاضر شوند و دیر یا زود در اینجا حاضر خواهند شد. دیر یا زود جای همه شان در زندان خواهد بود. »
جلسه بعدی دادگاه در ۱۳ فوریه برگزار خواهد شد.
طالع باقرزاده در پرونده « نارداران ۱ » به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.
راکورس تی وی همچنین از آغاز رسیدگی به «پرونده نارداران ۴» خبر داد و نوشت ابوالفضل بنیادوف، یکی از اعضای شورای رهبری «جنبش اتحاد مسلمانان » جمهوری آذربایجان که در زمان بازداشت فلج شده است، بر روی برانکارد به جلسه دادگاه آورده شد. در این پرونده همچنین الخان اسکندروف، از اعضای شورای رهبری جنبش اتحاد مسلمانان محاکمه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا