آذربایجاناخبارعمومی

دیدار هیات نظامی عربستان با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در باکو

 هیات نظامی عربستان به سرپرستی علی بن ابراهیم فواض ، روز سه شنبه وارد باکو شد و با ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، حسن اف در این دیدار ، بر توسعه روابط و همکاری های مشترک با عربستان در همه عرصه ها، بویژه در حوزه های نظامی و نظامی فنی تاکیدکرد.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با بادآوری سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور،نقش مهم روابط دوستی رهبران جمهوری آذربایجان و عربستان در توسعه روابط دو کشور را مورد اشاره قرار داد.
حسن اف ،با اشاره به شرایط امنیتی منطقه ،از حمایت همیشگی عربستان از مواضع جمهوری آذربایجان در حل مناقشه قره باغ و خودداری از برقراری روابط دیپلماتیک با ارمنستان ابراز قدردانی کرد.
سرپرست هیات نظامی عربستان نیز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان را کشوری دوست و برادر می داند و به همکاری نظامی دو کشور اهمیت خاصی قائل است.
وی افزود: عربستان بعنوان کشوری مسلمان سیاست تهاجمی ارمنستان را با قاطعیت محکوم می کند و همواره در کنار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
در این دیدار تقویت روابط نظامی دو کشور ، برگزاری تمرینات نظامی مشترک و سازماندهی سفرهای متقابل بررسی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا