آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

در ادامه سرکوب اسلامگرایان در جمهوری آذربایجان/ دو تن از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان این کشور بازداشت شدند

دو تن دیگر از فعالان « جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان بازداشت شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی» ، سامیر بابایف، عضو « جنبش اتحاد مسلمانان» که در روز سوم فوریه به اداره شماره ۱۴ پلیس در منطقه « صابونچی » احضار شده بود، با صدور حکم قضایی به اتهام «در اختیار داشتن مواد مخدر » به شصت روز بازداشت محکوم شده است.
سامیر بابایف گفته است مدت ها بود که نیروهای پلیس او را تهدید به دستگیری می کردند.
این عضو « جنبش اتحاد مسلمانان» که از اهالی روستای « مشتاقا» در حومه باکوست، در پنجم اکتبر گذشته نیز به اتهام « تبعیت نکردن از فرمان قانونی پلیس» به ۳۰ روز بازداشت، محکوم شده و به گفته خودش، در زمان بازداشت ضرب و شتم شده و به بدنش برق وصل شده بود. وی علت این ضرب و شتم را حضورش در تجمعات اعتراض آمیز اعلام کرده بود.
همچنین ماهر قلی اف، ساکن شهرک نارداران و برادر عباس قلی اف، یکی از محکومان «پرونده نارداران ۱ » ( پرونده محاکمه حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و سایر دستگیر شدگان در نارداران در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵) که به ۱۴ سال و شش ماه زندان محکوم شده است ، به اتهام « تبعیت نکردن از فرمان پلیس» به ۳۰ روز بازداشت محکوم شد.

خویشاوندان هر دو نفر بازداشت شده، تاکید می کنند فعالیت های اجتماعی آنها علت اصلی بازداشتشان است.
طی ماه های اخیر چند عضو «جنبش اتحاد مسلمانان» بازداشت شده اند. احسن نوری زاده، یکی از اعضای این جنبش نیز که در ششم اکتبر مفقود شده بود، به اتهام «در اختیار داشتن مواد مخدر» به چهار ماه بازداشت قطعی، محکوم شده است. وی نیز این اتهام را رد می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا