آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در تهران

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،منصور آیرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نخجوان با اشاره به روابط مطلوب جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان اظهار داشت: روابط سطح بالا و آمدوشدهایی که بین روسای جمهور ۲ کشور و همچنین  وزرا صورت گرفته است سبب برگزاری منظم کمسیون‌های مشترک اقتصادی بین طرفین شده که در آینده نزدیک هم شاهد برگزاری دور بعدی کمسیون مشترک اقتصادی در تهران خواهیم بود.

وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف از اولویت‌های مهم کشور است که کشورهای همسایه در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

آیرم گفت: جمهوری آذربایجان هم به عنوان یکی از شرکای تجاری و منطقه‌ی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان خاطرنشان کرد: جمهوری خودمختار نخجوان هم به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان در روابط اقتصادی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌ی گوناگون همکاری اقتصادی، ترانزیتی، گمرکی، استاندارد و حوزه‌های فرهنگی هنری کنسولی صورت گرفته است.

آیرم گفت: در حوزه‌ی روابط اقتصادی برگزاری ۱۰ فرم تجاری در طی ۲ سال گذشته و همچنین برپایی ۲ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در جمهوری خودمختار نخجوان بود که حاصل این نمایشگاه‌ها عقد قراردادهای مختلف اقتصادی بین فعالان اقتصادی ۲ کشور بوده است که خروجی این قراردادها در تأمین منافع تجار و مردم ۲ طرف جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا