آذربایجاناخبارایرانعمومی

تمجید چهره دانشگاهی جمهوری آذربایجان از برگزاری گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی

استاد پیشکسوت آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان که چندی پیش در نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی شرکت کرده بود، از برگزاری این اجلاس برای نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر نخبگان منطقه تمجید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امام‌وردی حمیداف، از اساتید پیشکسوت آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان که چندی پیش در نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی در ایران شرکت کرده بود، ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران در باکو با اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمیداف در این دیدار با قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران و همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سبب انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور دو تن از اساتید و نخبگان علمی جمهوری آذربایجان در اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی ‌در ایران، از اجرای موفق و مؤثر این اجلاس تقدیر کرد.

وی همچنین به برخی از برنامه‌ها و سخنرانی‌های به عمل آمده در این اجلاس اشاره و برگزاری چنین اجلاس‌هایی را برای نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر نخبگان منطقه، ضروری و مهم قلمداد کرد.

در ادامه اصغر فارسی نیز، گفت‌وگو و تعامل فکری و فرهنگی در عصر حاضر را بسیار پراهمیت دانست و ریشه بیشتر تقابل‌های فکری و حتی درگیری‌های نظامی را عدم تعامل فکری و گفت‌وگوهای فرهنگی دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با بیان موفقیت اجلاس ایران، مدل اجرا شده را برای تداوم گفت‌وگوهای فرهنگی به صورت تخصصی در مناطق مختلف از جمله منطقه قفقاز، خواستار شد.

در ادامه این دیدار مقرر شد؛ امام‌وردی حمیداف در خصوص اجرای مدل نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی در جمهوری آذربایجان، با مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی و دانشگاهی این کشور در میان بگذارد تا نسبت به هماهنگی و اجرای آن در آینده نزدیک در جمهوری آذربایجان اقدام شود.

شایان ذکر است؛ از جمهوری آذربایجان امام‌وردی حمیداف و سولماز توحیدی، از ایران‌شناسان سرشناس باکو، در نخستین اجلاس بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی که دی‌ماه گذشته در ایران (تهران، مشهد و بابل) برگزار شد، شرکت کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا