آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اعطا وام برای ساخت انبار گازی جدید در گرجستان از سوی بانک سرمایه گذاری اروپا

بانک سرمایه گذاری اروپا تخصیص وام ۱۰۰ میلیون دلاری برای ساخت انبار گازی جدید در گرجستان را بررسی می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان، انبار گازی جدید در گرجستان برای نگهداری گاز طبیعی وارد شده از میدان ‘شاه دنیز ‘ جمهوری آذربایجان پیش بینی شده است.
هزینه مورد نیاز برای احداث انبار گازی جدید در گرجستان ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می شود و شرکت نفت و گاز گرجستان علاوه بر بانک سرمایه گذاری اروپا با سایر نهادهای بین المللی مالی مذاکرات برای تامین مالی این طرح را ادامه می دهد.
ساخت انبار گازی جدید در منطقه سادمگوری تفلیس قرار است در نیمه اول سال جاری آغاز و تا سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان برسد، در مناقصه اعلام شده که در احداث این انبار شرکت دولتی نفت آذربایجان ( سوکار ) مشارکت دارد.
ظرفیت نگهداری گاز طبیعی در این سازه ۳۰۰ میلیون متر مکعب خواهد بود که ۱۵ درصد از مجموع تقاضای سالانه گرجستان به این فرآورده است.
در این میان وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان از برنامه دولت این کشور جهت احداث دو مرکز لجستیکی خبر داد.
دمیتری کومسیشویلی اعلام کرد : در حال حاضر پنج شرکت خارجی نسبت به ساخت مرکز لجستیکی در تفلیس ابراز علاقه کردند.
به گفته کومسیشویلی همچنین سه شرکت دیگر علاقمند به مشارکت در طرح احداث مرکز لجستیکی در شهر کوتایسی گرجستان هستند.
وی احداث این مراکز لجستیکی را برای افزایش ظرفیت های ترانزیتی گرجستان مهم دانست و گفت : برای احداث مرکز لجستیکی تفلیس ۹۵ میلیون دلار و مرکز لجستیکی کوتایسی ۷۳ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب خواهد شد و در این مراکز بیش از ۸۰۰ شغل جدید ایجاد می شود.
در نشست کمیسیون ویژه احداث مراکز لجستیکی در گرجستان نمایندگان شرکت های جمهوری آذربایجان ، چین ، ترکیه و چند کشور دیگر علاقمند به مشارکت در اجرای این طرح ها حضور داشتند.
طرح های احداث مراکز لجستیکی در تفلیس و کوتایسی قرار است ظرف پنج سال آینده اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا