آذربایجاناخبارایرانعمومی

امضای تفاهمنامه ایران و آذربایجان برای ورود آزمایشی نخستین قطار باری به آستارا

تفاهمنامه مسئولان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ورود آزمایشی نخستین قطار باری به بارانداز آستارا در خاک کشور امضا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایسنا،پس از پایان این نشست، تفاهم نامه ورود آزمایشی نخستین قطار باری از طریق خط آهن آستارا – آستارا بین طرفین به امضا رسید.

در این نشست علاوه بر مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی ایران در منطقه آستارا و مرزبان درجه یک جمهوری آذربایجان در منطقه لنکران ، “عباس نظری” مدیرکل دفتر امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، “زمان نوروزاُف” معاون عملیات و ساخت و ساز راه آهن جمهوری آذربایجان ، “رامین اسماعیل اُف” مشاور فنی رئیس کل راه آهن جمهوری آذربایجان و تنی چند از مسئولان دو کشور حضور داشتند.

حاضران، پیش از شرکت در این نشست ، از پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا که به روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث شده است، بازدید کردند.

در این نشست توافق شد که طی چند روز آینده یک رام قطار باری حامل محموله MDF که از مقصد شهر “سن پترزبورگ” روسیه به سمت جمهوری آذربایجان حرکت کرده بود، وارد بارانداز آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران شود و نخستین محموله خود را به شکل آزمایشی تخلیه کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا