آذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغقره باغ

واکنش مسکو به طرح حل بحران قره باغ توسط ایران، روسیه و ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به شکل گرفتن هئیتی متشکل از ایران، روسیه و ترکیه در حل بحران جمهوری آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  در نشست خبری در مسکو درباره احتمال شکل‌گیری هئیتی مرکب از ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران «ناگورنو قره باغ» اظهار نظر کرد.
به نوشته خبرگزاری «ای. پی. ای»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در زمینه احتمال نقش این سه کشور در حل بحران جمهوری آذربایجان و ارمنستان با توجه به موفقیت این گروه در حل بحران سوریه توضیح داد: «البته موضوع ستیز در سوریه با ناگورنو قره باغ به طور کامل متفاوت بوده و من بر این باورم که ترکیب این دو ستیز با هم صحیح نیست.»
جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر این منطقه از سال ۱۹۹۰ نبرد داشته‌اند که طی آن افراد زیادی کشته شده‌اند. این منطقه کوهستانی چهار راهی مهم و راهبردی برای انتقال خطوط نفت و گاز است و دو کشور معتقدند قره باغ از ده‌ها سال پیش به آن‌ها تعلق دارد.
ایران نیز بر اساس سیاست‌های حسن همجواری همواره در تلاش بوده تا مشکلات و اختلاف‌های ارضی و مرزی این دو کشور هرچه سریعتر برطرف شود.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در همین زمینه چندین بار خواستار حل و فصل فوری این مشکل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا