آذربایجاناخبارنارداران

مشروح دادگاه رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان

روحانی مبارز و ضدصهیونیست جمهوری آذربایجان در جلسه محاکمه به اتهام در اختیار داشتن کارت حافظه حاوی قرآن در زندان قوبوستان باکو تاکید کرد : «این دادگاه ها ، به تریبون خطابه ام تبدیل شده اند. خدا را شکر می کنم که این امکان را برایم فراهم کرده است.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جلسه محاکمه حاج طالع باقرزاده رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان که در زندان به سر می برد ۲۶ ژانویه (ششم بهمن) با هدف آماده سازی پرونده جنایی علیه وی به ریاست قاضی «روفان مرسل اف» در دادگاه شهرستان قره داغ برگزار شد .
به گزارش سایت «راکورس تی وی»، حاج طالع باقرزاده گفت : « می خواهند در شهر شکی مسجد را به موزه تبدیل کنند. این کار را رژیم کمونیستی شوروی نیز انجام می داد. این ها نشان می دهد که این حاکمیت ، بقایای رژیم کمونیستی است و باید به بایگانی تاریخ فرستاده شود. این حاکمیت شایسته مردم جمهوری آذربایجان نیست و مردم ، خود این حاکمیت را به بایگانی خواهند فرستاد.»
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی «وطن اوغروندا» با وجود اعلام علنی بودن جلسه دادگاه به افرادی که برای شرکت در جلسه دادگاه آمده بودند از جمله « یالچین ایمان اف » وکیل ، «روشن احمدلی » رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ ، «زمرد یاغمور » نویسنده ، اعضای حزب جنبش اتحاد مسلمانان و دیگر افراد اجازه ورود به سالن محاکمه داده نشد و پلیس رفتار نامناسبی با آنها کرد.
در تاریخ جمهوری آذربایجان نخستین بار است که چنین پرونده ای علیه طالع باقر زاده باز می شود و این بار براساس ماده ۲٫۱- ۳۱۷ به اتهام تهیه و نگهداری اشیاء ممنوع در زندان محاکمه می شود و تحقیقات در این خصوص در وزارت دادگستری انجام شده است .
براساس این اتهام ، در زمان انتقال طالع باقرزاده به زندان قوبوستان هفت عدد کارت حافظه از وی کشف شده است و بازرسان اعلام کرده اند محتوای این کارت ها قرآن کریم و صوت قرآن است.
بر اساس اعلام سایت خبری«وطن اوغروندا .آذ» ، «پاریز نامازلی» وکیل مدافع طالع باقرزاده این اتهامات را بی اساس دانسته و آنها را رد کرده است. او همچنین خواستار پایان دادن به این پرونده جنایی شده است اما قاضی «روفان مرسل اف »اظهارات وکیل را قابل قبول ندانسته است.
در این جلسه محاکمه حاج طالع باقرزاده در اظهارات خود با اعلام اینکه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیش از ۵ بار حبس شده است افزود : «در واقع اینجا کرسی متهم نیست بلکه کرسی خطابه من است و من خداوند را شاکرم که به من این امکان را داده است .»
باقرزاده در ادامه سخنان خود افزود : «این یک بازی سیاسی است و این کارت حافظه ها که به خاطر آنها برای من پرونده جنایی تشکیل داده اند در تمام زندان های جمهوری آذربایجان در پیش محبوسان هست . این اولین بار است که یک جلسه دادگاه به علت چنین کارت های حافظه ای تشکیل شده است و تاکنون برای هیچ کسی به خاطر داشتن این کارت های حافظه پرونده جنایی تشکیل نشده است. اگر به همین علت برای من پرونده تشکیل شده است من رادیو هم دارم باید آنرا هم می گرفتند.»
باقرزاده تصریح کرد : «دلیل وقوع حادثه نارداران روحیه انقلابی مردم بود . حاکمیت در کشور بوی انقلاب را شنید و نارداران را هدف قرار داد در واقع اینها بهانه بود و این حاکمیت با راه انقلاب به آرشیو خواهد رفت . در جمهوری آذربایجان تغییر را مردم باید انجام بدهند.»
بعد از اظهارات باقرزاده جلسه محاکمه به پایان رسید و جلسه بعدی قرار شد در ششم فوریه برگزار شود.
حادثه نارداران ۲۶ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی درقصبه نارداران رخ داد و در این عملیات دو پلیس و چهار نفر از ساکنان نارداران کشته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا