آذربایجاناخبارترکیهعمومی

جریمه برنامه رادیویی ترکیه به دلیل تحقیر خانواده «علی اف»

شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه در اقدامی جانبدارانه، برنامه رادیویی «شوی رادیو» این کشور را به دلیل آنچه حتک حرمت «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان و «مهربان علی آوا»، همسر وی خوانده شده، به مبلغی معادل ۵ درصد از درآمدهای تجاری این کانال و همچنین توقف پخش برای مدت ۵ روز جریمه کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از راکورس تی وی، روزنامه «حریت» چاپ ترکیه در شماره ۲۵ خود که در ماه ژانویه آن را منتشر کرده می نویسد: «ذکی کایهان جوشقون» مجری برنامه رادیویی «شوی رادیو» ترکیه ۱۶ ژانویه در برنامه ای تحت عنوان «ماتراخ» کلمات تحقیرآمیزی را علیه الهام علی اف و خانواده وی بکار برده است.
به دنبال این ماجرا شورای عالی رادیو و تلویزیون ملی ترکیه ضمن جریمه مالی این کانال رادیویی اعلام کرده است که در صورت تکرار این اقدام برای بار دوم پخش برنامه برای مدت ۱۰ روز متوقف و در صورت تکرار مجدد به طور دائم از فهرست کانال های رادیویی این کشور حذف و پخش آن برای همیشه متوقف خواهد شد.
این در حالی است که بنابه نوشته این روزنامه ترکیه ای تاکنون امکان مصاحبه با مدیران این کانال و مجری رادیویی آن فراهم نشده است.
لازم به ذکر است که «ذکی کایهان جوشقون» در برنامه رادیویی «ماتراخ» انتخاب همسر الهام علی اف به سمت معاون اول ریاست جمهوری آذربایجان را قابل تامل دانسته و خانواده علی اف ها را در لیست جهانی رسوایی های مالی قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا