آذربایجاناخبارعمومی

مدیانیوز: بی عدالتی آمریکا علیه جمهوری آذربایجان تعجب آور نیست

پایگاه اینترنتی « مدیا نیوز» جمهوری آذربایجان با انتشار مقاله ای درباره «بی عدالتی دولت آمریکا» و هشدار واشنگتن به شهروندان آمریکا مبنی بر وجود خطر تروریسم در جمهوری آذربایجان نوشت : « این وضعیت تاسف آور است. آمریکا دستکم باید عضویت جمهوری آذربایجان در ائتلاف ضدترور و قرار داشتنش در کنار آمریکا برغم تمامی مخاطرات موجود را در نظر می گرفت.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«مدیانیوز» در این مقاله به قلم «الشاد پاشاسوی» با اشاره به هشدار آمریکا به شهروندانش مبنی بر خودداری از سفر به ترکیه در پی حملات هوایی ترکیه به عفرین در شمال سوریه نوشت : « آمریکا در تمامی طول مرزهای ترکیه به تروریست ها سلاح می دهد و سپس هشدار می دهد که این کشور ناامن است، کسی به آنجا سفر نکند! آمریکا در همان حال که هشدار «خودداری از سفر به ترکیه صادر می کند» ، نماینده وزارت خارجه خود را به شمال سوریه برای دیدار با تروریست های «پ.ک.ک.» و « پ.ی.د.» اعزام می کند. از نظر آمریکا، دیدار با اعضای «پ.ک.ک.» خیلی بی خطرتر است. مقامات آمریکایی با تصمیمات اخیرشان، تمامی دنیا را به مخالفت با خود وامی دارند. زمانی که قدس را پایتخت اسراییل اعلام کردند، تمامی جهان اسلام به مخالفت با آمریکا برخاست. سپس در رای گیری سازمان ملل ، ۱۲۸ کشور تصمیم ترامپ را رد کردند.»
مدیانیوز افزوده است : « بی عدالتی آمریکا، از موضوعات مورد گفتگو در دنیا و نیز در جمهوری آذربایجان است. وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواسته است در سفر به جمهوری آذربایجان مراقب باشند. درست است که باکو در پاسخ به واشنگتن، همانند آنکارا به شهروندان خود هشدار نداد که «به آمریکا سفر نکنید.» اما، باکو اعلام کرد :«در حالی که طی سال های اخیر سفر گردشگران به جمهوری آذربایجان ۲۴ درصد افزایش یافته و شمار گردشگران خارجی سفرکننده به جمهوری آذربایجان از دو میلیون و هفتصد هزار نفر فراتر رفته است و جمهوری آذربایجان میزبان چند مسابقه و برنامه بین المللی بوده است، این هشدار وزارت خارجه آمریکا تعجب آور است. »

مدیانیوز افزوده است : « در واقع، از تعجب کردن گذشته است. دیگر موضع آمریکا در قبال جمهوری  آذربایجان تعجب آور نیست. واشنگتن در سال ۱۹۹۲، به هنگام عملیات موفقیت آمیز علیه اشغالگری ارمنستان، با الحاقیه ۹۰۷ ( ممنوعیت کمک آمریکا به جمهوری آذربایجان ) به جمهوری آذربایجان پاسخ داد و در عمل تحریم اعمال کرد و این مصوبه نیز همانند مساله قره باغ، تاکنون راکد نگه داشته شده است. پس از گذشت ۲۶ سال از آن زمان، آمریکا وجود خطر ترور در جمهوری آذربایجان را اعلام می کند. این نیز نوعی تحریم است. یعنی کسی به جمهوری آذربایجان سفر نکند ، در این کشور پول خرج نکند و سرمایه نگذارد. این را دولتی اعلام می کند که سال هاست به ارمنستان و جدایی طلبان قره باغ کوهستانی، میلیون ها دلار کمک می کند. بعلاوه، این دولت ، رییس گروه میانجیگران صلح قره باغ نیز است. اگر عدالتی وجود داشت، کاخ سفید درباره ارمنستان هشدار می داد و اعلام می کرد سفر به کشوری که اراضی کشور همسایه خود را تحت اشغال نگه داشته است و به تروریست های کرد و ارمنی فراری از سوریه پناه و آنها را در اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان اسکان می دهد، خطرناک است. اگر آمریکا عدالت داشت، «آندرانیک باغداساریان» ، شهروند کالیفرنیایی خود را که کارهای ساخت و ساز در روستای اشغالی «تالش» را تامین مالی می کند، مجازات می کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا