آذربایجاناخبارعمومینخجوان

پایگاه اینترنتی ویژه « نخجوان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام» رونمایی شد

پایگاه اینترنتی ویژه « نخجوان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام» رونمایی شد که در این پایگاه اینترنتی، مطالب تاریخ ایرانی نخجوان و عقاید و سبک زندگی شیعی مردم این منطقه بطور کامل سانسور شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در پایگاه اینترنتی « نخجوان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام – ۲۰۱۸» در بخش معرفی جمهوری خودمختار نخجوان آمده است : « نخجوان از قدیمی ترین مراکز فرهنگی خاورمیانه ( غرب آسیا) است. در این منطقه ، انسان ها از سه هزار تا پنج هزار سال قبل می زیسته اند. شکل گیری فرهنگ شهر نخجوان در پنج هزار سال قبل از این، یکی از مهمترین نشانه های توسعه تمدن در این سرزمین کهن آذربایجان محسوب می شود. همچنین نخجوان به تاریخ دولتمداری آذربایجان ، ارمغان مهمی بخشیده است. ترک های آذربایجان هزاران سال در اینجا بطور مستمر زندگی کرده اند و پایه های دولتمداری بزرگی را بنا کرده اند. در قرن دهم «پادشاهی نخجوان»، در قرن دوازدهم « دولت اتابکان نخجوان» ، در قرن هجدهم تا نوزدهم « خان نشین نخجوان» و در اوایل قرن بیستم ، « جمهوری ترک ارس» وجود داشته است. «جمهوری خودمختار نخجوان» که در سال ۱۹۲۴ ( در چارچوب شوروی) تاسیس شد، بخش جدایی ناپذیر  جمهوری آذربایجان است.»
در بخش فرهنگ این سایت نیز ، در بخش های فرعی «مساجد» و « امام زاده ها» ، عکس های زیبایی از نمای بیرونی ساختمان های مساجد و امام زاده ها بارگذاری شده و ویژگی های معماری آنها بیان شده است و در معرفی سه امام زاده موجود در نخجوان، صرفا به ذکر جمله هایی کوتاه با این مضمون که « به نظر اهالی شهر، فرزند امام رضا (ع) یا امام موسی کاظم (ع) در این قبر مدفون است»، بسنده شده است.
«هنر»، « معماری» ، « رقص های ملی » ، «موسیقی ملی ، « لباس های ملی»، « غذاهای ملی» ، «موزه ها»، «تئاتر ها» و « کتابخانه» از دیگر بخش های فرهنگی سایت « نخجوان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام – ۲۰۱۸» است.
در بخش گردشگری این سایت، ظرفیت های توریستی نخجوان از جمله هتل ها و مسیرهای گردشگری و توریسم دینی و توریسم درمانی برای جذب گردشگر بطور مفصل شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا