آذربایجاناخبارعمومی

علی اف به یک نماینده کنست رژیم صهیونیستی «نشان دوستی» داد

الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان نشان دولتی « دوستی» جمهوری آذربایجان را به روبرت ایلاتوف، نماینده حزب « اسراییل خانه ما» در کنست رژیم صهیونیستی ، اعطاء کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، در فرمان الهام علی اف تاکید شده است که از روبرت ویکتورویچ ایلاتوف ( رییس گروه دوستی کنست با مجلس جمهوری آذربایجان) بخاطر خدماتش در توسعه روابط میان ملت های جمهوری  آذربایجان و اسراییل با اعطای نشان « دوستی » قدردانی شود.
همچنین به گزارش آذرتاج، « آریه گوت »، رییس سازمان « طرح های بین المللی برای جامعه» اسراییل در پیام تبریک به الهام علی اف به مناسبت روز تولد وی، نوشت : « در این روز شاد، یک بار دیگر قدردانی و احترام خودم را به شما به عنوان رهبر دولت آذربایجان و دولتمداری بااستعداد ، عمل گرا و فهیم و دیپلماتی مجرب اعلام می کنم. »
آریه گوت نوشت : «‌ جمهوری  آذربایجان جزیره ای با ثبات و پرنعمت برای همزیستی مسالمت آمیز نمایندگان تمامی اعتقادات است. در سایه استراتژی عمل گرایانه و بادرایت شما ، دولت  جمهوری  آذربایجان سیاست تساهل و چندفرهنگ گرایی را که به سبک زندگی این جامعه تبدیل شده است، اجرا می کند. جمهوری آذربایجان، بهترین الگوی چندفرهنگ گرایی برای جایگزینی ملی گرایی، شووینسم، فاشیسم و تروریسم است. شما، در سایه وفاداری تان به اصل لائیسم، چندفرهنگ گرایی و تساهل و موضع احترام آمیزتان به تمامی اقوام ساکن در  جمهوری  آذربایجان ، احترام اکثریت جامعه اسراییل و نیز جوامع یهودی سایر کشورها را به خود جلب کرده اید. »
میخاییل آگارونوف، عضو هیات مدیره سازمان « طرح های بین المللی برای جامعه» اسراییل نیز در پیام تبریک به الهام علی اف نوشت : « من ، فردی سالمند هستم و در تمام عمرم، سیاستمداری باتجربه و برجسته همانند حیدرعلی اف ندیده ام. امروز نیز ما باکویی ها، وقتی تحیر دیگران از مدیریت کشورمان با نظریه مدیریتی و رویه شما را می بینیم، احساس افتخار می کنیم. نام شما در بسیاری از کشورها با افتخار یاد می شود. هنری که شما در اجرای وظیفه تان از خود نشان می دهید، خیلی ها را حیران می کند. بخاطر تمامی این ها از شما تشکر می کنم. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا