آذربایجاناخبارنارداران

دادگاه جرایم سنگین باکو ، روحانیون و فعالان شیعی محاکمه شونده در «پرونده نارداران ۲» را به زندان های طولانی مدت محکوم کرد.

دادگاه جرایم سنگین باکو ، روحانیون و فعالان شیعی محاکمه شونده در «پرونده نارداران ۲» را به زندان های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی «اسلام – آذری » ، حکم دادگاه جرایم سنگین باکو درباره ۱۲ نفر که در ارتباط با اعتراض پنجم نوامبر ۲۰۱۵ در مقابل اداره پلیس منطقه «صابونچی» باکو و همچنین در ارتباط با «جنبش اتحاد مسلمانان» تحت محاکمه بودند، صادر شد.
مایل بایراموف، قاضی دادگاه برای (حجت الاسلام) الچین قاسم اف، معاون «جنبش اتحاد مسلمانان» ۱۵ سال، آقاعلی یحیی اف ۱۵ سال، ناهید قهرمان اف ( کارشناس امور دینی) ۱۳ سال ، سیف الدین شیروان اف ۱۲ سال و شش ماه، (حجت الاسلام) فرهاد مرادوف ۱۲ سال و شش ماه ، الگون آخوندوف ۱۲ سال و شش ماه ، رامیل علی اف ۱۲ سال و سه ماه، سیمور اصلان اف ۱۲ سال و سه ماه ، علی شهبازوف ۱۲ سال و سه ماه و امیرعلی علی اف ۱۲ سال و سه ماه زندان تعیین کرد.
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی بخش آذری رادیو آزادی ، الچین قاسم اف در آخرین دفاعیات خود در دادگاه گفت : « در پی مشاجره میان برخی از متهمان با ماموران، آنها را در زندان آزار و اذیت و شکنجه کرده اند. پس از مشاجره در دادگاه، صورت جلسه نوشته شده و مقرر شده که برخی از متهمان در زندان شکنجه شوند. این را رییس زندان به ما گفت. من می خواهم بدانم که این دستور را چه کسی صادر کرده است؟ آیا در قانون، مجازاتی به نام شکنجه هم داریم؟ در قانون ( قانون زندان های جمهوری آذربایجان) ، انتقال به سلول انفرادی وجود دارد. شکنجه هم در قانون وجود دارد؟ »
سیمور اصلان اف نیز گفت به علت بی گناهی ام، خواستار برائت هستم، اما به علت مستقل نبودن دادگاه ، انتظار صدور حکم عادلانه از این دادگاه را ندارم.
الگون آخوندوف نیز گفت : « کار غیرقانونی را خود پلیس ها مرتکب شده اند. این پرونده را درست کردند و در منازل ما خودشان به عنوان بازرسی سلاح گذاشتند و خودشان هم در همان بازرسی همان سلاح ها کشف کردند. در این پرونده ، هیچ قانونی رعایت نشده است. به منازل ما حمله کردند و کتابچه ها را آوردند و خودشان هم به اصطلاح آنها را کشف کردند. رییس جمهوری می گوید پلیس (جمهوری) آذربایجان با شرف است. آیا کسانی که این کارها را می کنند، شرف دارند؟»
ناهید قهرمان اف نیز به قاضی دادگاه، خودکار و کاغذ سفید داد و گفت : « معنای این هدیه این است که هرچه بخواهید ، می توانید بنویسید و حکم کنید. اما، عادلانه نخواهد بود. همه چیز به یک تلفن بستگی دارد. اگر به شما تلفن بکنند و بگویند که متهمان را رها کنید، شما هم رها خواهید کرد. زیرا، هیچ کدام از شما مستقل نیستید. به گفته حاج بالا ابوطالب اف ، فرماندار باکو، در (جمهوری) آذربایجان فقط یک مرد وجود دارد و او هم الهام علی اف است. همه چیز به امری بستگی دارد که از بالا صادر می شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا