آذربایجاناخبارعمومی

جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار نفت خام صادر نموده است

جمهوری آذبایجان در ۱۱ ماه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۹ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار نفت خام به بازارهای جهانی صادر کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، حجم نفت خام صادر شده این کشور در این مدت ۲۴ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۷۲۹ تن بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال پیش پنج میلیون و ۶۲۴ هزار و ۷۷۱ تن به لحاظ حجمی و سه میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار از نظر قیمتی بیشتر بوده است.
جمهوری آذربایجان در ۱۱ ماه سال گذشته میلادی ۱۹ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۵۷ تن نفت خام به بهای ۵ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۸۷۳ هزار دلار به کشورهای خارجی صادر کرد.
این کشور همچنین در ۱۱ ماه نخست امسال شش میلیارد و ۸۹۴ هزار و ۳۰۵ متر مکعب گاز طبیعی به بهای یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۱۹ هزار دلار صادر کرده است که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۷۱۲ میلیون و ۸۱۱ هزار متر مکعب و یا بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.
جمهوری آذربایجان در ۱۱ ماه سال ۲۰۱۶ میلادی ۶ میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۴۹۳ هزار متر مکعب گاز طبیعی به بهای ۹۲۵ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار به کشورهای خارجی صادر کرده بود.
در ۱۱ ماه سال جاری حجم گاز طبیعی در مجموع صادرات جمهوری آذربایجان ۹٫۲۵ درصد تشکیل داده است . این کشور همچنین در این دوره زمانی فرآورده های نفتی به بهای ۲۹۱ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا