اخبارایرانروسیهعمومی

قدردانی مفتی اعظم روسیه از مقام معظم رهبری

طلعت تاج‌الدین در دیدار حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با تروریسم و افراطی‌گری و تفرقه قدردانی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه برنامه سفر خود به «اوفا» مرکز جمهوری باشقیرستان، روز شنبه  (۱۸ آذرماه) با طلعت تاج‌الدین، مفتی اعظم و رییس اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در سخنانی در این دیدار، با تأکید بر ایجاد وحدت بین مسلمین جهان گفت: شیعه نشان داد، حاضر است برای وحدت امت اسلام و ریشه‌کن کردن عوامل تفرقه، جوانان و خون خود را فدا کند.

رییس بعثه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امور حج و زیارت خطاب به رییس اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه، افزود: مقاومت شما در مقابل فتنه افراط گرایان و تفرقه در روسیه، قابل تقدیر است اما همواره باید به فکر آینده باشیم.

وی ادامه داد: دستور و تأکید مقام معظم رهبری در توسعه روابط راهبردی و همه جانبه با روسیه آینده روشن و امید بخشی را برای روابط دو کشور رقم می‌زند. امروز باید بیش از پیش به مسأله وحدت امت اسلامی توجه کنیم و مراقب فتنه‌های تفرقه افکن باشیم.

در ادامه این دیدار، طلعت تاج‌الدین با اشاره به تحولات منطقه و جهان، ریشه فتنه‌های اخیر را شیطان بزرگ آمریکا دانست و اظهار کرد: درست در زمانی که داعش به لحاظ نظامی با همکاری ایران و روسیه ریشه‌کن شده است، آمریکا فتنه جدیدی را در فلسطین آغاز کرد.

مفتی اعظم روسیه خاطرنشان کرد: من به سهم خود از مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با تروریسم و افراطی‌گری و تفرقه قدردانی می‌کنم.

بنابر اعلام این خبر، رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران و شیخ عبدالباسط نوری زاد، امام جمعه گنبدکاوس در این دیدار نیز، حضور داشتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا