آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

اعتراض وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به ساخت کلیسا در مناطق اشغالی قره باغ

المار محمدیاروف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان طی سخنانی در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، به اقدام ارامنه در ساخت کلیسا در ناحیه «جبراییل» در جنوب قره باغ اعتراض کرد.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، المار محمدیاروف در بیست و چهارمین نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین گفت : « بی میلی برخی نیروها در منطقه به برداشته شدن گام های سیاسی ضروری برای تغییر «وضع موجود» ، همچنان موجب نگرانی است.»
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان افزود : « ایروان نشان می دهد که سیاست تغییر بافت جمعیتی ، فرهنگی و فیزیکی اراضی اشغالی (جمهوری) آذربایجان و تحکیم اشغال نظامی آن و ایجاد وضعیت « عمل انجام شده » را پیش می برد. »
المار محمدیاروف افزود : « افتتاح کلیسا در ناحیه «جبراییل» را که تا قبل از اشغال در سال ۱۹۹۳ ، بطور کامل آذربایجانی ها در آنجا ساکن بودند، نقض فاحش حقوق انسانی بین المللی از طرف ارمنستان است. ارمنستان همچنین به موازات این گام های مخرب خود، با پیشنهاد ما برای اعزام هیات های سازمان های بین المللی برای نیازسنجی در مناطق اشغالی مخالفت می کند.»
المار محمدیاروف افزود : « مانور اخیر ارمنستان در مناطق اشغالی و اقدامات مشابه، تلاش ها برای صلح را نقض می کند. گروه مینسک و روسای این گروه باید در ارتباط با تمامی این ها ، تدبیر همه جانبه اتخاذ کنند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا