آذربایجاناخباراردبیلایرانقره باغویژه

آیت الله عاملی: مصاحبه روزنامه شرق با یک مجرم واقعی(وزیر خارجه خودخوانده قره باغ) محکوم است

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل  ضمن محکومیت  مصاحبه روزنامه شرق با وزیر خارجه حکومت جعلی، خودخوانده و غاصب قره باغ، از بی توجهی وزارت خارجه کشورمان به به تخریب رابطه دو کشور ایران و آذربایجان اعتراض کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به مصاحبه ی یک روزنامه غیردولتی کثیرالنتشار ایران، یعنی شرق، با وزیر خارجه حکومت جعلی، خودخوانده و غاصب قره باغ و ادعاهای باطل او را در دنیا مطرح کرده و در همین حد به آنها رسمیت داده، شدیدا معترضیم و آن را محکوم می کنیم و از اینکه وزارت خارجه اینگونه به تخریب رابطه دو کشور ایران و آذربایجان بی توجه است اعتراض داریم. حکومت خودخوانده قره باغ را غیر از ارمنستان هیچ دولتی به رسمیت نشناخته و عضو کشورهای سازمان ملل نیست. چنین حکومتی نباید مجال تبلیغ پیدا کند.

وی افزود: این شخص که خود را وزیر خارجه قره باغ می نامد، یک مجرم واقعی است و برای یک روزنامه بی اعتباری بالاتر از این نمی شود که با یک مجرم مصاحبه کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادمه افزود:قره باغ جزو لاینفک خاک جمهوری آذربایجان می باشد و برخی با این گونه اقدامات سعی در اخلال روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دارند. بی شک در پس این ماجرا لابی ارمنی بوده و این اقدام با تحریک آنان صورت گرفته است.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: مذاکره و صلح راه حل مشکل  مناطق اشغالی قره باغ و فلسطین نیست و مذاکره کنندگان مجبورند به تنها راه باقی مانده یعنی راه مقاومت بازگردند.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه در خصوص ” اقدام ترامپ در رابطه با فلسطین” افزود: سازمان ملل و شورای امنیت نمی تواند کاری انجام دهد چون ابزار دست آمریکا برای تامین منافع آمریکا و کوبیدن دولت های مشروع مخالف آمریکا هستند. یک راه حل اعتراضات و تظاهرات جهانی است که امروز در ۵۶ کشور اسلامی به غیر از عربستان، امارات، قطر، بحرین و آذربایجان بعد از نمازجمعه تظاهرات اعتراضی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا