آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

احکام متهمان پرونده نارداران ۳ از سوی دادگاه جرایم سنگین باکو اعلام گردید

آخرین جلسه دادگاه متهمان پرونده نارداران سه در ۶ دسامبر به ریاست قاضی زینال آقایف در دادگاه جرایم سنگین باکو برگزار و احکام متهمان اعلام شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از راکورس تی وی، آخرین جلسه دادگاه متهمان پرونده نارداران سه در ۶ دسامبر به ریاست  قاضی زینال آقایف در دادگاه جرایم سنگین باکو برگزار شد. بر اساس حکم این دادگاه مدت زمان حبس متهمان به قرار زیر اعلام شده است:

–   ذوالفقار میکائیل اف ۱۷ سال

–     فائیق اللهوردیف ۱۳ سال

–     علی حسین اف ۱۲ سال و ۳ ماه

–      مهمان قلی اف ۱۳ سال

–      مهمان محمداف ۱۲ سال و ۳ ماه

–       المان آقایف ۱۳ سال

–      الدار بنیاداف ۱۲ سال و ۳ ماه

–      الخان حسن اف ۱۲ سال ۳ ماه

–      روزی اسماعیل اف ۱۵ سال

–      جابر علی اف ۱۴ سال

–      مبارز ابراهیم اف ۱۳ سال

–     رامین سیف الله اف ۱۳ سال

یادآوری می شود که دادستان دولتی در سخنرانی خود برای این متهمان مدت زمان حبس بیشتری را درخواست کرده بود.

لازم به ذکر است که در حوادث رخ داده در حوزه عملیاتی اداره پلیس نارداران و صابونچی ۷۰ نفر دستگیر شدند و سه پرونده جنایی به دادگاه جرایم سنگین باکو فرستاده شد. به یک گروه از این دستگیرشدگان به اتهام نگهداری سلاح از یک و نیم تا  دو سال و شش ماه حبس در نظر گرفته شده است. برای بیش از ۴۰ نفر نیز با استناد به مواد قانونی سنگین (تلاش برای سرنگونی دولت، اقدامات تروریستی، ایجاد نفاق دینی) اتهام هایی زده شده است.

محاکمه حاج طالع باقراف رهبر” جنبش اتحاد مسلمان” و ۱۷ نفر دیگر به پایان رسید است. حاج طالع  باقراف و عباس حسین اف، هر یک به۲۰ سال و بقیه به ۱۰ سال تا ۱۹ سال زندان محکوم شده اند. محاکمه دو گروه ۱۲ نفری هم ادامه دارد.

 تاکید می شود متهمان، هیچ کدام از اتهامات وارده را قبول ندارند و اعلام می کنند در عملیات نارداران، دو پلیس کشته شده هم توسط همکاران خود به قتل رسیده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا