اخباراردبیلایرانروسیه

استاندار اردبیل: مراودات اقتصادی استان اردبیل با روسیه گسترش می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب تمامی سعی ما بر این است که روابط اقتصادی اردبیل با روسیه افزایش یابد.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز ، اکبر بهنامجو بعد از ظهر امروز در مذاکرات تخصصی با سرمایه‌گذاران روسی در اردبیل اظهار داشت: پیرو توافقات روسای جمهور ایران و روسیه و با هدف بسترسازی برای توسعه مراودات اقتصادی استان اردبیل با کشور روسیه مذاکرات تخصصی با سرمایه‌گذاران روسی در دستور کار قرار دارد.

وی سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی روسیه در حوزه تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی را پیشنهاد کرد و افزود: در حال حاضر امکان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران روسی برای ایجاد گلخانه محصولات کشاورزی و تولید ماهی قزل‌آلا در مناطق مختلف استان و مواردی از این قبیل وجود دارد.

بهنامجو اظهار کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب تمامی سعی ما بر این است که روابط اقتصادی اردبیل با روسیه افزایش یابد.

استاندار اردبیل بیان کرد: بررسی کشت فراسرزمینی فعالان ذی‌صلاح استان اردبیل در روسیه، ارسال تلیسه از مغان به کشور مذکور و صدور روزانه تا ۵٫۱ میلیون تن تخم مرغ و جوجه یک روزه از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد و امیدواریم مورد توجه واقع شود.

بهنامجو خواستار بررسی ایجاد خط ترانزیت هوایی از فرودگاه‌های استان به مقصد کشورهای حوزه cis به ویژه کشور روسیه با استفاده از شرکت‌های معتبر ترانسپورت فعال شد و اظهار کرد: امیدواریم نسبت به توسعه این موارد اقدام شود تا بتوانیم از این طریق به حل مشکلات موجود بپردازیم و شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

وی اظهار کرد: در این زمینه نیاز است مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در ارتباط با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و مشکلات اقتصادی استان را برطرف کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا