اخبارایرانعمومیگرجستان

نمایشگاه عکس هنرمندان ایران و گرجی در کتابخانه ملی تفلیس

نمایشگاه عکس هنرمندان ایرانی و گرجی با عنوان «آیین‌ها از دریچه دوربین»، ۳۰ آبان‌ماه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کتابخانه ملی گرجستان برپا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران و با مشارکت کتابخانه ملی گرجستان، نمایشگاه عکس هنرمندان ایرانی و گرجی با عنوان «آیین‌ها از دریچه دوربین»، ۳۰ آبان‌ماه با حضور و استقبال علاقمندان و هنر دوستان ایرانی و گرجی در محل سالن نمایشگاهی کتابخانه ملی گرجستان برپا شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور فرهیختگان و هنر دوستان در این نمایشگاه، گفت: هنر زبان مشترک ملت‌هاست و با تکیه بر این مشترکات می‌توان قلب‌ها را مورد توجه قرار داد که نتیجه آن برانگیخته شدن عواطف انسانی و برقراری صلح و امنیت در جهان خواهد بود.

وی با تبیین جایگاه هنر در زندگی اجتماعی، گفت: نگاه هنرمند به جهان و پیرامونش، نگاه زیبا شناختی و توجه به لطافت‌های آفرینش است، لذا هنرمند هرچه میبیند و به تصویر میکشد، نشان از روح معنوی حاکم بر این جهان خواهد بود.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه، گفت: برپایی نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و گرجستان می‌تواند موجب هم‌افزایی در این عرصه و افزایش ظرفیت‌های همکاری در سایر زمینه‌ها اقتصادی، سیاسی و … شود.

وی پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور را ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی هنرمندان و فرهیختگان و استفاده متقابل از ظرفیت‌های هنری دو کشور است.

کامران‌فرد ضمن تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان گفت: طی برنامه‌های متعدد سعی کرده‌ایم با استفاده از توانمندی‌های موجود ارتباط بین هنرمندان دو کشور را برقرار و توسعه دهیم تا در آینده ضمن آشنایی هنرمندان با سبک و شیوه یکدیگر، این افراد بتوانند بصورت خودجوش موجب رشد و توسعه زمینه‌های همکاری‌های همه جانبه باشند.

بنابر اعلام این خبر، در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر هنری دو کشور به نمایش گذاشته شده و تا دوم آذرماه برای بازدید علاقمندان و هنردوستان دایر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا