آذربایجاناخبارعمومی

دستگیری یکی از بستگان «کارمند کانال تلویزیونی توران» از سوی اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته باکو

تورکل آذرتورک کارمند توران تی وی که برنامه هایش را خارج از جمهوری آذربایجان پخش می کند از دستگیری یکی از بستگان نزدیک خود در این کشور خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رادیو آزادی، آذرتورک کارمند توران تی وی گفته است که باجناق او با اتهامات ساختگی دستگیر شده است. بر اساس گفته های این روزنامه نگار کارمندان اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته با مراجعه به خانه این فرد و با گفتن این جمله که تو “اطلاعاتی را به بستگان خود در خارج از کشور منتقل می کنی” وی را با خود برده اند. آذرتورک فرد دستگیر شده را شخصی دیندار معرفی کرده و یادآوری کرده است: ” وی با استناد به ماده ۴/۲۳۴ قانون جزایی (فروش مقدار زیادی مواد مخدر) متهم شناخته شده و دادگاه رایون نریمانف حکم بازداشت او را صادر کرده است.”

آذرتورک دستگیری باجناق خود را بیشتر در ارتباط با مواضع  سیاسی و انتقادی او از حاکمیت در رسانه ها اعلام کرده است. گفتنی است دادگاه رایون نریمانف در ارتباط با خبرگزاری توران و حبس ساقی اف بازداشت چهار ماهه را تایید کرده است. در این ارتباط اطلاعات دیگری وجود ندارد و از اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته وزارت کشور نیز دریافت خبر ممکن نیست.

یادآوری می شود آذرتورک در تبعید است و هم اکنون در هلند زندگی می کند.

کانال تلویزیونی توران از اروپا پخش می شود و با مسئولیت غنیمت زاهداف سردبیر روزنامه آزادلیق که در تبعید به سر می برد و به انتقاد شدید از حاکمیت آذربایجان شهرت دارد اداره می شود. توران تی وی از جمله سایت هایی است که در آذربایجان فیلتر شده و در روزهای اخیر زاهداف تهدید به مرگ شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا