آذربایجاناخبارروسیهعمومی

دیدار وزیر امور خارجه روسیه با الهام علی اف

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان یکشنبه شب در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ، گفت : روابط باکو و مسکو می تواند الگوبی برای همه همسایگان و شرکا باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف، سفر وزیر امور خارجه روسیه را فرصت مناسبی برای بررسی مسائل مربوط به توسعه روابط دو کشور عنوان کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان افزود: ما از سطح روابط بین دولتی جمهوری آذربایجان و روسیه راضی هستیم و این روند همه حوزه ها را دربر و بصورت پویا توسعه می یابد.
علی اف به دیدار های مرتب رئیسان جمهوری دو کشور اشاره کرد و گفت: درسال جاری چند دیداربا رئیس جمهوری روسیه داشتم و چندین بار شاهد مذاکره وزیران امور خارجه و نهادهای رسمی دو کشور بودیم که نشان دهنده سطح بالای روابط است.
رئیس جمهوری آذربایجان همچنین با یادآوری اینکه سطح روابط دو کشور جنبه راهبردی دارد، درمورد تقویت بیش از پیش ظرفیت های همکاری دو کشور ابراز اطمینان کرد.
علی اف ، همکاری جمهوری آذربایجان و روسیه را در حوزه های بازرگانی ، اقتصادی ، حمل و نقل و انرژی رضایت بخش دانست و بر افزایش حجم سرمایه گذاری متقابل و گردش تجاری دو کشور در سال جاری تاکید کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان با یادآوری اینکه در این دیدار راهکارهای حل مناقشه قره باغ مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، افزود: باکو به حل هر چه سریع این مناقشه علاقمند است.
وزیر امور خارجه روسیه نیز با ابراز رضایت از گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف از جمله در عرصه اقتصادی گفت: حجم گردش تجاری روسیه و جمهوری آذربایجان در ۹ ماه سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش یافته است.
سرگئی لاوروف به راهکارهای حل مناقشه قره باغ اشاره کرد و ادامه داد:روسیه به عنوان یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ علاقمند به ارائه کمک همه جانبه برای حصول پیشرفت در حل این مساله است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ( یکشنبه) برای دیدار دو روزه وارد باکو شد و در دومین روز سفر خود با المار محمدیاراف همتای آذری دیدار و نیز در دانشگاه دیپلماتیک جمهوری آذربایجان با جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه ملاقات خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا