آذربایجاناخبارنارداران

متهمان پرونده نارداران اتهام تروریسم و کودتا را ساختگی خواندند

چند تن دیگر از محاکمه شوندگان در «پرونده نارداران ۳» در آخرین دفاعیات خود، اتهام تروریسم و کودتا علیه دولت جمهوری آذربایجان را ساختگی خواندند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی»، در ادامه محاکمه (حجت الاسلام ) ذوالفقار میکائیل زاده و (حجت الاسلام) المان آقایف و چندتن دیگر از دستگیر شدگان در ارتباط با وقایع نارداران که در« پرونده نارداران ۳» محاکمه می شوند، الدار بنیادوف، از ریش سفیدان نارداران گفت : « من خود را گناهکار نمی دانم. زیرا تمامی کارهایم آشکار بوده است. من در نارداران مرکز کمک های اولیه ساخته ام، به نارداران آب و برق کشیده ام و ایستگاه تقویت جریان برق ساخته ام. من سالروز یکصدمین سال تولد «ذلفی آدی گوزل اف»(از خوانندگان موسیقی سنتی مقامی جمهوری آذربایجان) را برگزار کرده ام، «راستراپوویچ»(از موسیقی دان های مشهور زمان شوروی) را در باکو میهمان کرده ام، هشت سال رییس شورای ریش سفیدان منطقه صابونچی بوده ام، هشت سال و نیم رییس روستا بوده ام، در زمان سفر سلیمان دمیرل به جمهوری آذربایجان، به همراه حیدرعلی اف از او استقبال کرده ام، نماینده حیدرعلی اف در انتخابات در نارداران بوده ام، دو بار هم نماینده الهام علی اف بوده ام، چهار بار نماینده نامزدهای مجلس بوده ام. اکنون درک نمی کنم کی سلاح به دست گرفته و مشغول ترور شده ام! دادستان برای من ۱۴ سال زندان درخواست کرده است. عیبی ندارد، ناراحت نمی شوم. ۶۸ سال سن دارم و چیزی از عمر باقی نمانده است. اما، آنچه مرا ناراحت می کند، این است که به تلاش برای کودتا و تروریسم متهم شده ام. کودتا را افراد متمول و متنفذ است. کار ما فروختن سبزیجات است. تروریسم چه ربطی به ما دارد؟ من چهار فرزند تربیت کرده ام که سه نفر از آنها فارغ التحصیل دانشگاه و یکی فارغ التحصیل آکادمی است و همگی نمونه بوده اند. بر روی دروازه حیاط منزلم ، تصویر پرچم ( به نشانه وطن دوستی و احترام به کشور) را کشیده ام و در داخل منزل نیز بر روی در عکس پرچم کشیده ام. شما خودتان نیز می دانید که به ما بهتان زده شده است. من همیشه با افراد برجسته ، با دادستان ها و قضات و فرمانداران نشست و برخاست کرده ام. پس چرا تاکنون نمی دیدید که من به کارهای نادرست مشغول بوده ام؟ »
سپس رامیل سیف الله اف، در دفاعیات نهایی خود گفت : « در این پرونده موضوع ترور مطرح شده است. اما، ترور در واقع علیه ما روی داده است. در فرهنگ لغات انگلیسی به معنای ترور نگاه کردم. ترور ، کلمه ای با منشأ لاتین و به معنای ایجاد وحشت است. در قانون کیفری نیز معنای ترور، ایجاد ترس در جامعه است. یعنی، ممکن است ترور ، بدون سلاح و با کلام نیز ایجاد شود. اما، ما به ترور مسلحانه متهم شده ایم. روشن است که چنین چیزی وجود نداشته است. اما، از طر ف دیگر ترور روی داده است. در نتیجه آن واقعه ( حمله پلیس باکو به مجلس عزاداری در نارداران در آستانه اربعین در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵) انسان ها دچار وحشت شده اند، گوش چند بچه کر شده و زبان چند نفر از بچه ها نیز دچار لکنت شده است و چند نفر کشته شدند. یعنی در واقع، علیه ما ترور روی داده است. همچنین شخصت ما ترور شده است. زیرا، پس از آن واقعه، در ذهن افرادی که ما را می شناسند، شبهه ایجاد شد. اما، اکنون همه چیز روشن است. اگر به درون آب تمیز، چرک ریخته شود، نمی تواند آب را آلوده کند، بلکه آب آن چرک را می شوید و می برد. ما همانند آب تمیز هستیم. هیچ کس نمی تواند ما را لکه دار کند.»
«روزی اسماعیل اف» نیز خطاب به قاضی گفت : « چهل و هشتمین جلسه دادگاه در حال برگزاری است. در واقع، این دادگاه ها به نفع ما تمام شد. واقعیت، برای تمامی نیروهای پلیس و زیان دیده های دروغین و سایر کسانی که به ما بهتان زده اند، آشکار شد. ما نمایندگان چنان مکتبی هستیم که در این مکتب نیازی به ترور نیست. در مکتب ما ترور وجود ندارد. همه چیز برای همگان روشن شد. »
جلسه بعدی دادگاه در روز ۱۳ نوامبر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا