آذربایجاناخبارایران

ادامه روند اقدامات ضد ایرانی در رسانه های جمهوری آذربایجان/توهین به عکس مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره)

برغم تاکید الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان بر دوستی و برادری با ایران که در سفر وی به تهران و دیدارش با دکتر حسن روحانی نیز بر آن تصریح کرد، رسانه های باکو همچنان به تبلیغات ضدایرانی خود ادامه می دهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، با آنکه رسانه های باکو بر اساس سفارش « شعبه اجتماعی – سیاسی » ریاست جمهوری آذربایجان ، اخبار ضدایرانی خود را در روزهای پیش و پس از سفرهای الهام علی اف به تهران به نوعی سیاستگذاری و کنترل شده و محدودتر منتشر می کنند، در مورد اخیر در روزهای قبل و پس از سفر علی اف به تهران، اخبار ضدایرانی که منشأ سعودی دارد و همچنین اخباری که ایران را منشأ تروریسم و افراط گرایی و مواد مخدر قلمداد می کنند، بدون محدویت در رسانه های باکو همچنان منتشر می شوند.
« ایران با ساقط کردن بالگرد عربستانی، شاهزاده سعودی را کشت» ، « شخصی که در معده خود از ایران هروئین وارد جمهوری آذربایجان می کرد، در گمرک بیله سوار دستگیر شد» ، « اطلاعات ایران، جوانانمان را تهدید کرد» ( رسانه های باکو تذکر مقامات امنیتی به برخی جوانان ناآگاهی تحت تاثیر تبلیغات باکو به عامل سیاست تحریک قومی باکو در ایران تبدیل می شوند، به عنوان تهدید جوانان آذری توسط وزارت اطلاعات ایران قلمداد می کنند) ، « ریاض اعلام کرد حق پاسخگویی به شلیک موشک های ایران از یمن به عربستان را برای خود محفوظ می داند» و … از جمله اخباری است که در روز دوشنبه در چارچوب تداوم تبلیغات ضدایرانی باکو در رسانه های جمهوری آذربایجان منتشر شدند.

کارشناسان مسایل جمهوری آذربایجان، تداوم انتشار این قبیل اخبار در رسانه های باکو را از تبعات اعمال نفوذ مالی سفارت عربستان سعودی در باکو و برقراری ارتباط میان این سفارتخانه با رسانه های جمهوری آذربایجان می دانند.
در روزهای اخیر همچنین اقدام اهانت آمیز سایت «سلف خبر» ، پایگاه اینترنتی وهابی های وابسته به عربستان سعودی تحت ریاست «قامت سلیمانف» ، امام جماعت وهابی ها در « مسجد ابوبکر» باکو که بر روی طرحی متشکل از عکس های رزمندگان حزب الله و عکس های سید حسن نصرالله، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ، علامت ضربدر کشیده و منتشر کرده بود، نارضایتی شدید دینداران جمهوری آذربایجان را درپی داشت.
این طرح اهانت آمیز به بهانه انتشار خبری از خبرگزاری آپا در خصوص تحریم های کنگره آمریکا علیه حزب الله لبنان در سایت وهابی «سلف خبر» در باکو منتشر شد.
پیش از آن نیز ، الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان چند روز پیش از سفر به ایران، در دیدار با دبیرکل شورای همکاری عربستان و شیخ نشین های عرب خلیج فارس، از نام جعلی « شورای همکاری دولت های غرب خلیج» برای این شورا استفاده کرد و در رسانه های رسمی و کاملا دولتی نظیر خبرگزاری رسمی آذرتاج و پایگاه اینترنتی رسمی ریاست جمهوری آذربایجان نیز همین نام جعلی برای خلیج فارس منتشر شد.
رسانه های رسمی و دولتی جمهوری آذربایجان همچنین درپی دیدار الهام علی اف با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز سخنان دلسوزانه ایشان درباره تحکیم هویت شیعی جمهوری آذربایجان را کاملا سانسور کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا