آذربایجاناخبارترکیهعمومینخجوان

لغو تعرفه گمرگی جهت صادرات کالاهای کشاورزی،صنعتی و تولیدی جمهوری خودمختار نخجوان به ترکیه

ترکیه به منظور افزایش سهم خود در اقتصاد منطقه نخجوان، تعرفه گمرکی برای کالاهای کشاورزی و صنعتی تولیدی «جمهوری خودمختار نخجوان» جمهوری آذربایجان را لغو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت اقتصاد و جمهوری آذربایجان، نهاد زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه در مجمع اقتصادی ترکیه – جمهوری آذربایجان در شهر « ایغدیر» ترکیه اعلام کرد : « براساس مصوبه هیات دولت ترکیه، ۴۳ نوع کالا که در نخجوان تولید می شوند یا ظرفیت تولید آنها در نخجوان وجود دارد، از جمله ۱۳ نوع محصول کشاورزی و ۳۰ نوع محصول صنعتی از تعرفه گمرکی واردات به ترکیه معاف شده اند. »
براساس این مصوبه، این محصولات که ارزش آن سالانه تقریبا به یکصد میلیون دلار می رسد، بدون تعرفه گمرکی به ترکیه صادر خواهند شد.
در این نشست، شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به فعالیت «شورای عالی همکاری استراتژیک جمهوری آذربایجان و ترکیه» تاکید کرد : « ترکیه از شرکای اصلی تجاری جمهوری آذربایجان است. بیش از سه هزار شرکت با سرمایه ترکیه ای در جمهوری آذربایجان و نزدیک به دو هزار شرکت با سرمایه جمهوری آذربایجان در ترکیه فعالیت دارند. سرمایه گذاری ترکیه در جمهوری آذربایجان، یازده ممیز هفت دهم میلیارد دلار و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در ترکیه ، ده ممیز یک دهم میلیارد دلار است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا