آذربایجاناخبارایران

امضای توافق نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه طب جمهوری آذربایجان

رئیس بخش میکروبیولوژی دانشگاه طب جمهوری آذربایجان که به ایران امده بود این تفاهم نامه را به نمایندگی از این دانشگاه امضا کرد.

به گزارش مركز فرهنگي قفقاز،به نقل از ترند، ایران و جمهوری آذربایجان توافق نامه همکاری علمی در زمینه های پزشکی امضا کردند.
پروفسور گلنارا نصرالله يوا كه براي بازديد و سخنراني در بيمارستان مركز طبي كودكان به ايران سفر كرده بود ضمن تحسين پيشرفتهاي علمي در كشور، آمادگي خود را براي همكاري هاي متقابل در زمينه توريسم درماني براي ارجاع بيماران به مراكز دانشگاهي تهران در زمينه تشخيص و درمان اعلام كرد.
در حاشيه بازديد سند همكاري بين دو مركز به امضاي طرفين رسيد. بر اساس اين تفاهم نامه، همكاريهاي آتي در زمينه هاي مختلف آموزشي و پژوهشي و تبادلات علمي و انتقال تجربه مطابق قوانين دو طرف نيز ميسرخواهد شد.

این تفاهم نامه همکاری امروز درحالی در مرکز طب اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد که وزارت سلامت جمهوری آذربایجان و رسانه های دولتی این کشور سعی دارند به مردم کشورشان این موضوع را القا کنند که پیشرفت های ایران در حوزه بهداشت و درمان به حدی نیست که سبب شود خیل عظیمی از مردم جمهوری آذربایجان با هدف درمان بیماری های خود به ایران سرازیر شوند.
گفتنی است بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه 103هزار بیمار از استانهای مختلف کشور و نیز کشورهای همجوار برای درمان و معالجه به مراکز درمانی دولتی و خصوصی کلانشهر تبریز مراجعه می کنند که از این حیث شهر علمی – پزشکی و دانشگاهی تبریز به عنوان رتبه دوم جذب توریسم درمانی ایران انتخاب شده است.

انتهاي پيام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا