آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس امنیتی جمهوری آذربایجان:با اخراج گروه های تروریستی از سوریه و عراق خطر داعش برای جمهوری آذربایجان افزایش می یابد

صلح الدین اکبر، کارشناس امور امنیتی و رییس «گروه دوستی با ناتو» در جمهوری آذربایجان گفت : «با شروع مرحله نهایی اخراج داعش از سوریه و عراق، خطر داعش برای جمهوری آذربایجان نیز افزایش می یابد.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،صلح الدین اکبر در گفتگو با پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان گفت : « با سلب تابعیت ۱۹۵ تن از شهروندانی که به داعش در سوریه و عراق پیوسته اند، خطر بازگشت آنها به جمهوری آذربایجان از بین نمی رود. سلب تابعیت این افراد، هیچ چیز را تغییر نمی دهد. گرفتن گذرنامه آذربایجانی از دست آنها، ماهیت تروریست آنها را عوض نمی کند.»
صلح الدین اکبر گفت : « اگر به آنها دستور داده شود و جمهوری آذربایجان به عنوان هدف برگزیده شود، آنها راه بازگشت به این کشور را خواهند یافت. »
رییس گروه دوستی با ناتو در جمهوری آذربایجان گفت : « این موضوع به خواست قدرت هایی که پشت سر تروریست ها قرار دارند، بستگی دارد. اگر توافق بزرگ سال ۱۹۹۴ درباره جمهوری آذربایجان نقض شود، ممکن است استفاده از این سازمان های تروریستی، در دستور کار قرار گیرد. هر قدرت بزرگی ، سازمان تروریستی خود را داراست و از آن استفاده می کند.»
صلح الدین اکبر درباره علت تمرکز فعالیت گروه های تروریستی در شمال جمهوری آذربایجان نیز گفت : « عامل اول این است که در این ناحیه ، تراکم جمعیت سنّی ها وجود دارد. دومین عامل نیز همجواری این منطقه با مرزهای روسیه است و از نظر جغرافیایی نیز شرایط این منطقه برای فعالیت تروریست ها مناسب تر است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا