آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

پیش بینی آینده مناقشه قره باغ در صورت وقوع جنگ از سوی ژنرال بازنشسته ارتش ارمنستان

«آرکادی تِرتادِوُسیان» ژنرال بازنشسته ارتش ارمنستان ضمن دعوت از طرف های درگیر در قره باغ برای حل و فصل مسالمت آمیز آن به آنان هشدار داد در صورت شعله ورتر شدن جنگ در قره باغ ارمنستان در بدترین شرایط ممکن قرار خواهد گرفت و جمهوری آذربایجان نیز به کلی محو خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از پایگاه اینترنتی مطبوعات.آذ، وی با بیان این که ارمنستان از زیرساخت های اقتصادی و سیاسی کافی برخوردار نبوده و بودجه دولتی و دفاعی کمتری در مقایسه با جمهوری آذربایجان دارد، اظهار داشت: «در صورت آغاز جنگ از سوی آذربایجان بیشترین آسیب متوجه مردم ارمنستان خواهد بود. این در حالی است که درصورت پیش دستی ارتش ارمنستان نیز شرایط غیرقابل تصوری در پایتخت جمهوری آذربایجان به دلیل نفت خیز بودن این شهر به وجود خواهد آمد که خاموش کردن شعله های آن مدتها به طول خواهد کشید».

«آرکادی تِرتادِوُسیان» می گوید: «ارمنستان نخواهد توانست در تامین امنیت منطقه قره باغ دست به دامان روسیه شود چرا که ایروان با وجود این همه تهدیدات تنها امکان دفاع از امنیت خود و مناطق قره باغ برایش مقدور بوده و روسیه تنها در صورت تجاوز به ارمنستان اقدام به دفاع از این کشور خواهد کرد.

به گفته این نظامی بازنشسته ارمنی، تحولات سیاسی و میدانی در منطقه نشان می دهد تمایل به دیدار و گفتگوی مقامات دو کشور جهت حل و فصل مناقشه رفته رفته با استقبال کمی مواجه می شود. چرا که هر دو کشور در ظاهر و عمل شباهتی به یکدیگر ندارند و برخلاف تعهدات خود عمل می کنند.

وی در پایان علی رغم با ارزش دانستن کاهش درگیری ها در مناطق مرزی، دخالت های آمریکا و روسیه را مهم ترین عامل بر هم خوردن صلح و ثبات در منطقه قره باغ ارزیابی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا